۰ نفر

توزیع برنج تایلندی و اروگوئه‌ای جای ترمیم دستمزد را نمی‌گیرد

۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۱
کد خبر: 320078
توزیع برنج تایلندی و اروگوئه‌ای جای ترمیم دستمزد را نمی‌گیرد

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: سابق بر این شاهد توزیع کالاهای بدون کیفیت مانند برنج اروگوئه‌ای و یا تایلندی به عنوان بن بین کارگران بوده‌ایم اما این اقدام نمی‌تواند جایگزین ترمیم دستمزد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احسان سهرابی اظهار داشت: جلسه دیروز شورای عالی کار برگزار شده در مورد بیمه بیکاری بوده و متأسفانه نمایندگان کارگران به علت اینکه از آنها دعوت نشده بود در آن حضور نداشته‌اند.

وی بیان کرد: این اظهارنظر که ممکن است  کمک به کارگران از نوع نقدی نبوده و تنها به صورت کالا باشد از دیدگاه بنده اصلا صحیح نیست ما در دوره‌های قبلی هم توزیع کالا داشته‌ایم که متأسفانه در آنها کالاهایی با کیفیت بسیار کم در اختیار کارگران قرار می‌گرفت.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: همچنین نیازهای افراد با هم تفاوت دارد ممکن است اولویت کسی آموزش فرزندش با این هدف باشد که بتواند از طبقه کارگری بیرون برود و برایش مواد غذایی دارای اهمیت نباشد.

سهرابی ادامه داد: همانطور که اشاره شد ما سال‌های قبل شاهد توزیع برنج اروگوئه‌ای و یا تایلندی به عنوان بن در بین کارگران بوده‌ایم و حالا هم به این روند اصلا دیدگاه خوبی نداریم.

وی با اشاره به گفته‌هایی مبنی بر لزوم مشارکت حداکثری شرکای اجتماعی برای حفظ اشتغال موجود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که قرار است بار تمام این مشارکت اجتماعی به دوش کارگران بیافتد و آنها باید در این وضعیت برای حفظ اشتغال کوشا باشند در حالیکه این مسئله به هیچ عنوان درست نیست.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تأکید کرد: کارگران صدقه نمی‌خواهند؛ تنها حق خود را طلب می‌کنند چراکه ما تأثیر افزایش نرخ ارز را در کالاها دیده‌ایم اما در دستمزد ندیده‌ایم همچنین باید این را در نظر داشت که بخش زیادی از کارگران هم اکنون حقوق معوقه دارند و در وضعیت ریاضت اقتصادی به سر می‌برند.

سهرابی عنوان کرد: اگر قرار است مشارکت حداکثری وجود داشته باشد همه باید در آن شرکت کنند نه اینکه تنها وزنه کارگران سنگین باشد و بقیه کاری در این زمینه انجام ندهند.