۰ نفر

معاون عمرانی وزیر کشور؛

40 هزار نیروی کار فعال در شهرداری‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۵
کد خبر: 320040
40 هزار نیروی کار فعال در شهرداری‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند

معاون عمرانی وزیر کشور از برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف نیروهای قراردادی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه‌ریزی بیش از 40 هزار نیروی کار در شهرداری‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه جلسه نشست تخصصی شهرداران استان و افتتاح سامانه جامع شهری در جمع خبرنگاران با تاکید بر زیاد بودن آمار پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور اظهار کرد: بیش از 8 هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که اتمام آن‌ها هزاران میلیارد اعتبار نیاز دارد.

معاون عمرانی وزیر کشور واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی از دغدغه‌های این معاونت اعلام و تصریح کرد: تسریع و تسهیل امور واگذاری از جمله برنامه‌های پیش‌رو است تا بتوان نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام شود.

وی به وجود یک هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از این تعداد پروژه فقط 63 مورد آماده واگذاری شده که در این بین حتی یک پروژه هم واگذار نشده است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: درگیر شدن بخش خصوصی در امور می‌تواند در به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی مثمر ثمر باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه مشکلی در واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام وجود ندارد، ادامه داد: گویا فرآیند موجود برای این واگذاری، کارها را دشوار کرده است.

وی به توجه دولت به امر حمل و نقل عمومی اشاره و تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک خیز بلند برای نوسازی ناوگان در این شرایط سخت اقتصادی که قیمت اتوبوس بسیار بالا است برداشته است.

جمالی‌نژاد به پیشنهادات ارائه شده برای تخصیص بودجه از تبصره 18 برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: همه امور نمی‌تواند از این رهگذر عملیاتی شود و انتشار اوراق مشارکت هم در این حوزه می‌تواند راهگشا باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور به بالا بودن آمار ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در کشور اشاره و تاکید کرد: زمانی در امور واگذاری این حوزه درصد تخفیف ببالای 80 درصد بود ولی در شرایط کنونی کار بسیار سخت شده و به نظر بیش از 50 درصد ناوگان فرسوده شده است.

وی با اشاره به برنامه موجود در کشور برای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها در سطح کشور گفت: تبدیل وضعیت در کشور ابتدا برای نیروهای قراردادی و در صورت موافقت، این اقدام برای نیروهای شرکتی هم انجام خواهد شد.

جمالی‌نژاد تعداد نیروهای در نوبت تبدیل وضعیت شهرداری‌های کشور را بیش از 40 هزار نفر اعلام کرد.