۰ نفر

طرح سلب صلاحیت لاریجانی از دستور کار مجلس خارج شد

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 318927
طرح سلب صلاحیت لاریجانی از دستور کار مجلس خارج شد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آیین‌نامه مجلس گفت: طرح استیضاح و سلب مسئولیت رئیس مجلس به علت از نصاب افتادن از دستورکار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس خارج شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آنا، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره سرانجام طرح استیضاح و سلب مسئولیت رئیس مجلس اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته تعداد ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کردند، اما در همان روز تعدادی امضای خود را پس گرفتند و این طرح از حد نصاب افتاد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آیین‌نامه مجلس در پاسخ به این سؤال که طراحان این طرح گفتند که پنج نفر دیگر جایگزین افرادی شدند که امضای خود را پس گرفتند، تصریح کرد: آنچه تاکنون در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح است اینکه طرح به علت رسیدن به عدم حد نصاب  از دستور کار کمیسیون خارج شده است.

کاتب با بیان اینکه حد نصاب به جریان افتادن طرح ۲۵ امضا است، اما درخواست سلب مسئولیت از رئیس مجلس اکنون ۲۱ رأی دارد، خاطرنشان کرد: کار خوبی که کمیسیون آیین‌نامه انجام داده این است که پیش از این نمایندگان پس از اعلام وصول طرح‌های استیضاح در هیأت رئیسه هم می‌توانستند امضای خودرا پس بگیرند که اکنون با اصلاح قانون این امکان دیگر وجود ندارد.