۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

حقوق کارکنان دولت ۲۰درصد افزایش می‌یابد/ دولت برای پرداخت مطالبات کشاورزان وام گرفت

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 318118
حقوق کارکنان دولت ۲۰درصد افزایش می‌یابد/ دولت برای پرداخت مطالبات کشاورزان وام گرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برنامه ریزی شده تا در بودجه سال آینده حداقل ۲۰ درصد یعنی یک پنجم به مبلغ حقوق کارمندان و کارگران اضافه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان ، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هئیت دولت در خصوص تغییرات رقم حقوق در بودجه سال آینده بیان کرد: برنامه ریزی شده تا در بودجه سال آینده حداقل ۲۰ درصد یعنی یک پنجم به مبلغ حقوق کارمندان و کارگران اضافه شود.
وی در ادامه افزود: در جلسه روز گذشته هئیت دولت ۲۴ تبصره پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای لایحه سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و با این وجود حکمی را که برای قانون بودجه لازم داریم از نظر هیئت دولت نهایی کردیم تا به مجلس تقدیم کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بودجه محدود به احکام نیست و ارقام هم در آن مهم است که این ارقام در قالب جداول تفضیلی به دولت ارائه شده که برای جلسه نهایی روز یکشنبه هفته آینده ارقام بودجه و جداول تصویب نهایی می‌شود و می‌توانیم بگوییم که بودجه برای تقدیم به مجلس آماده است؛ در نشست خبری دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده ریز جزئیات ارقام بودجه سال آینده اطلاع رسانی می‌شود.
نوبخت با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ سال ویژه‌ای خواهد بود، گفت: سال آینده در یکی از بی رحمانه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌ها باید کشور را اداره کنیم و سایه تحریم قطعا روی منابع و مصارف تاثیرگذار خواهد بود و استفاده از تجربیات گذشته باید بتوانیم در خصوص منابع و مصارف این شرایط تحریمی را دور بزنیم.
وی تاکید کرد: بودجه سال آینده بودجه شفافی است و صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود شفافیت بودجه ایران را در ظرف یکی دو سال اخیر تحسین برانگیز اعلام خواهد کرد و تلاش شده منابع به بهترین نحو انتخاب شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در بودجه سال گذشته ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی منابع کردیم که دقیقا همین  رقم تخصیص شد و آن را مصرف کردیم  و رقم پبش بینی بودجه سال آینده به زودی اعلام می‌شود.
نوبخت در توضیح منابع تخصیص بودجه سال آینده اظهار کرد: برنامه ریزی شده از طریق منابع دولتی برای طرح‌های عمرانی دولتی که در این راستا ۷۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که صورت فعال سازی طرح‌های عمرانی و اولویت بندی آن تلاش شده تا بسیاری از طرح‌های عمرانی برای سال ۱۳۹۸ افتتاح شود.
وی با اشاره به قرض دولت برای پرداخت پول گندمکاران و کشاورزان گفت: دولت برای پرداخت سریع پول کشاورزان و گندمکاران در سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان وام ۲۰ درصد دریافت کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لزوم فقر زدایی مطلق در کشور گفت: ظرف یکی دو سال اخیر مستمری اعضای کمیته امداد و بهزیستی ۳ تا ۵ برابر اضافه شد و این اقدام برای بودجه سال آینده ادامه می‌یابد و افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند در سال آینده به روال امسال یارانه دریافت می‌کنند.
نوبخت خاطر نشان کرد: ارائه بسته‌های حمایتی در سال آینده برنامه ریزی شده و این امر در قالب بودجه نیست و همانند سال جاری در قالب سیاست‌های جبرانی این طرح ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم به نحو شایسته‌ای از شرایط تحریم با سرافرازی عبور کنیم.