۰ نفر

وزیر اقتصاد:

گمرک باید از مرزهای تولید داخل حفاظت کند

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 317583
گمرک باید از مرزهای تولید داخل حفاظت کند

وزیر اقتصاد گفت: افزایش سهم اقتصاد کشور در اقتصاد بین الملل باید مورد توجه قرار گیرد و گمرک باید از مرزهای تولید داخل و سهم اقتصاد در اقتصاد بین الملل حفاظت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید گمرک ایران با بیان این که گمرک پیشتاز هموارسازی راه توسعه و تولید کشور است گفت: افزایش سهم اقتصاد کشور در اقتصاد بین الملل باید مورد توجه قرار گیرد و گمرک باید از مرزهای تولید داخل و سهم اقتصاد در اقتصاد بین الملل حفاظت کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل گمرک ایران با اشاره به میلاد حضرت محمد (ص) و هفته بسیج گفت: همکاران ما در گمرک بسیجیان واقعی هستند که با از خود گذشتگی و صیانت مرزهای کشور وظایفشان را برای خدا و خلق خدا انجام می دهند.
دژپسند با اشاره به مسئولیت های پیشین خود در وزارت بازرگانی گفت: ارتباط تنگاتنگی با گمرک داشته ام و زمان اجرای طرح آسیکودا در گمرک انتقادات فراوانی به آن داشتیم اما اکنون عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم.
وی افزود: ایران برای اینکه سهم خود را در اقتصاد بین المللی افزایش دهد باید هوشمندسازی گمرک را توسعه دهد . گمرک پیشتاز مبارزه با تحریم است و ما عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم .
دژپسند همچنین گفت: گمرک را به گونه ای پیش می بریم که گمرک پیشتاز و هموارساز مسیر تولید و تجارت در کشور باشد. همچنین گمرک باید حافظ تولید داخلی و افزایش دهنده حجم اقتصاد ایران در بازارهای بین المللی شود تا سهم خود را در شاخص های بین المللی افزایش دهیم.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه به آمار کشفیات گمرک افتخار می کنم ، افزود: گمرک برای مبارزه با فساد، مزاحمان تولید و قاچاقچیان را در تنگنا قرار می دهد.
او افزود: هدف گمرک تسهیل مسیر واردات مواد اولیه برای تولید و توسعه صادرات کالاهای ایرانی است.

دژپسند با اشاره به اینکه گمرک سازمانی با فعالیت‌های عظیم است ، گفت: تصویری که از عملکرد گمرک منعکس میشود خیلی کوچکتر از فعالیت های این سازمان است و گمرک کار بسیار بزرگی در صیانت از مرزهای کشور انجام می دهد.