۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

بی‌توجهی به بیکاران، ضعف بزرگ بسته‌ حمایتی/ دولت تدابیری جدی‌تر اتخاذ کند

۱ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 316717
بی‌توجهی به بیکاران، ضعف بزرگ بسته‌ حمایتی/ دولت تدابیری جدی‌تر اتخاذ کند

یک کارشناس اقتصادی بی توجهی به بیکاران و کارگران جامعه را ضعف اساسی بسته‌های حمایتی دولت عنوان کرد.

اقتصادآنلاین - صبانوبری؛ جعفر خیرخواهان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، اظهار کرد: بی‌توجهی دولت به قشر کارگر و بیکاران جامعه یک ضعف بزرگ بسته‌های حمایتی است که دولت می‌خواهد بین مردم توزیع کند.

این کارشناس  با بیان اینکه به نظر می‌رسد چون شناسایی کارمندان برای دولت آسان‌تر است توجه بیشتری به این قشر خواهد داشت، افزود: اما افراد بیکار زیادی هستند که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستد و یا کارگران زیادی هستند که با وجود اینکه درآمدشان بسیار کمتر از کارمندان است اما به درستی شناسایی نمی‌شوند.

او اضافه کرد: گفته می‌شود که دولت قصد دارد 50درصد از جامعه را با این بسته‌های حمایتی پوشش بدهد و احتمالا برنامه‌ای برای شناسایی و پوشش این افراد هم در نظر دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اینکه دولت قصد دارد بجای توزیع مستقیم کالاهای اساسی به صورت نقدی مبلغی را به مردم پرداخت کند بسیار خوب است اما کافی نیست.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: توزیع مستقیم کالاها بین مردم تجربه ناموفقی است که چیزی جز فساد را به دنبال ندارد و این‌ موضوع در گذشته هم ثابت شده‌است.

خیرخواهان با بیان اینکه با وجود فساد و تورمی که که در اقتصاد کشور وجود دارد، توزیع بسته‌های حمایتی کافی نیست، افزود: پرداخت این مبالغ اندک برای اینکه نشان دهد دولت به فکر مردم و رفاه آن‌ها است کافی نیست و لازم است تدابیر بسیار جدی تری اندیشیده شود.