۰ نفر

نماینده شوش: 5 هزار کارگر شرکت "هفت تپه" را دریابید

نطق میان دستور امروز مجلس درباره اعتصاب کارگران "هفت تپه"

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 316547
نطق میان دستور امروز مجلس درباره اعتصاب کارگران "هفت تپه"

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گفت: اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد، دلیل آن تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، سید راضی نوری در نطق میان دستور امروز خود خطاب به رییس‌جمهور گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار زمین در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و امروز در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش خود برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه به سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: امروز آنان با درد و آه اعتصاب کرده‌اند تا مظلومیت خود را در خلاء مدیریت کارآمد این شرکت عظیم را فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک به صداهای گرفته‌شان توسط مسئولان داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌هایشان روشن شود.

نوری با بیان اینکه امروز زندگی و حیات 5 هزار کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورتهای چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده است، اظهار داشت: باید چاره‌ای اساسی انجام شود تا معاندان نظام اسلامی فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند. اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد دلیل آن  تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اگر امروز نظم و انضباط در شهرستان شوش به هم خورده و دل مردم را آزاده کرده به خاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکشی است که شرمنده زن و بچه خود هستند و پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به زندگی خود ندارند.

نوری با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ تنش‌های کارگری، این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده است، گفت: دود تبعات آن را خانواده‌های کارگران زحمتکش هفت‌تپه و شهرستان شوش تحمل کرده‌اند. آقای رییس‌جمهور سکوت جایز نیست. فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند، فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که این گونه ۱۵ روز در چرخه‌های بی‌تفاوتی له شوند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس‌جمهور وضعیت معیشتی 5 هزار کارگر را دریابید. امیدوارم امروز صدای این طبقه مظلوم و زحمتکش که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند، بشنوید و تا تشکیل کارگروه تخصصی از وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، تعاون، جهادکشاورزی و نمایندگان کارخانه کشت و صنعت نیشکر آن را تحت حمایت دولت قرار داده تا خلاء مدیریتی پوشش داده شود و در تولید محصول استراتژیک شکر وقفه ایجاد نشود.

نوری با بیان اینکه با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوقه به کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نباید اجازه لطمه به تولید و اقتصاد کشور را داد، اظهار داشت: بنده به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت بزرگ مادر هستند و بر طبل تفرقه می‌کوبند و آرامش مردم را فدای زیاده‌خواهی خود می‌کنند و آبرو و حیثیت کارگران را محترم نمی‌شمارند، هشدار می‌دهم که کوتاه نمی‌آیم.

وی در ادامه افزود: به عزیزان سرمایه‌گذاری که دغدغه آنان اشتغال زایی، بهبود تولید  و افزایش بهره‌وری است، سر تعظیم می‌گذارم و از آنان می‌خواهم تمام افراد حاشیه‌ساز را کنار بگذارند و با حفظ یکپارچگی شرکت به همراه کارگران به توسعه شرکت ادامه دهند.

نماینده مردم شوش در مجلس در پایان خطاب به کارگران شرکت هفت تپه گفت: از همه کارگران زحمتکش بابت صبوری تشکر می‌کنم و دستان پینه بسته شما را می‌بوسم.