۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی خبرداد:

راه اندازی بازار معامله آزاد ارزی درآینده نزدیک/ تامین ارزخرد مردم

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۸:۰۳
کد خبر: 315913
راه اندازی بازار معامله آزاد ارزی درآینده نزدیک/ تامین ارزخرد مردم

رئیس کل بانک مرکزی از راه اندازی بازار معاملات آزاد نقدی وحواله ارز،مبتنی بر سازوکار حراج در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این بازار با هدف کشف قیمت ارز و تسهیل تامین نیازهای مردم ایجاد می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی در پست جدید اینستاگرامی خود نوشت:  یکی از دغدغه های بانک مرکزی  در ماه های اخیر برای ساماندهی بازار ارز و پاسخگویی به نیازهای طبیعی مردم ، راه اندازی یک بازار متشکل ارزی برای معاملات آزاد اعم از نقد و حواله اسعار بین المللی توسط کارگزاران(بانک ها و صرافی های مجاز) بوده است. 

وی در ادامه افزود: جلسات متعددی با حضور  کارشناسان و صاحبنظران بازار ارز و سرمایه و خصوصا بانکها و صرافی ها در بانک مرکزی تشکیل و ابهاد مختلف موضوع بررسی شد.

 رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: در نهایت، در مورد راه اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی  بر سازوکار حراج، با هدف کشف قیمت ارز و تسهیل تامین نیازهای خدماتی و خرد مردم، به جمع بندی رسیدیم. این بازار با مشارکت بانک ها و صرافی های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک بطور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: صادرکنندگان هم میتوانند در چارچوب مقررات اعلامی بخشی از ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کنند.

همتی در بخش پایانی پیام خود آورده است: امیدوارم این اقدام موجب شفافیت شکل گیری نرخ تعادلی ارز شده و تجربه مفیدی برای معاملات حواله های تجاری در سامانه نیما باشد.

index