۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دست مردم در ایام تحریم در جیب یکدیگر است

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 315804
دست مردم در ایام تحریم در جیب یکدیگر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید در ایام تحریم امتحان خوبی پس ندادیم و بدون چشم برزخی می‌توان دید که دستمان در جیب یکدیگر است و این موضوع شایسته نظام و مردم ما نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری، امروز (یکشنبه) در مراسم ترحیم عبدالرحمن تاج‌الدین، معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: او یکی از خدمت گزاران صدیق، با تلاش، سخت‌کوش و مخلص نظام جمهوری ایران در شهر شهید پرور اصفهان بود. تاج‌الدین وجود مبارک خود ساخته‌ای بود که از سطوح کار و تلاش به سطوح مختلف تصمیم‌گیری مدیریتی ایران حضور شایسته پیدا کرد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های این مرد بزرگ این بود که در تمام طول زندگی تفاوت رفتار و روحیه نداشت. او صداقت و راستگویی داشت. در طول دورانی که افتخار دوستی با ایشان را داشتم کمتر فرصت به وجود آمده بود که با یکدیگر همکار باشیم. یک دوره همکاری کوتاه مدت در کارنامه رفاقت ما رقم خورد و این دوره برای من بسیار شیرین بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شخصیت بزرگ او همانند آقای نوربخش باعث شد تا در مراسم تدفین و ترحیم آن‌ها یک رفراندوم برگزار شود. من مجلس ختم‌های زیادی شرکت کردم، اما صفا و صمیمتی که در مجلس آقای تاج‌الدین و نوربخش مشاهده کردم، عالی‌تر بود.

وی تصریح کرد: سانحه تصادف جاده‌ای که اتفاق افتاد بسیار تلخ بود. من به فاصله ۵ متری این حادثه بودم و طی اتفاقاتی راننده ماشین آن‌ها در دوربرگردان پیچید و یک راننده تریلی که با سرعت فوق‌العاده‌ای به ماشین آن‌ها همانند یک صاعقه برخورد کرد و شیشه ماشین‌شان بر روی ماشین ما ریخته شد و این حادثه غم‌انگیز اتفاق افتاد.

شریعتمداری به اتفاق افتادن این حادثه در حین خدمت اشاره کرد و گفت: اکنون که مسیر شهادت و جهاد متوقف است، این چنین اتفاقی شایسته نوربخش و تاج‌الدین بود چراکه فوت کردن چنین افرادی در رختخواب حیف است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مردم ما بسیار فهیم هستند و ضعف‌های مدیریتی را متوجه می‌شوند. بعضی از تصمیمات ما را در موضوعات مختلف متوجه می‌شوند و فکورترین مردم دنیا را دارا هستیم و گاهی این ضعف‌ها را به زبان می‌آوردند اما همراه نظام و انقلاب هستند.

وی در ادامه گفت: مردم دین‌شان و نظام اسلامی‌شان را دوست دارند و ۲۵۰هزار خون شهیدی که پای این انقلاب اسلامی آبیاری کرده را دوست دارند و نمی‌خواهند این شجره طیبه آسیب ببیند.

شریعتمداری به اعتراض برخی مردم به مسئولین اشاره کرد و گفت: گاهی مردم به ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند ما مردم در سختی‌ها همراه شما مسئولان هستیم اما انتظار داریم که شما مسئولین نیز در کنار هم باشید و اعتراض آن‌ها به حق و وارد است.

وی افزود: مردم می‌گویند ما دوست داریم شما قوا در مقابل دشمن کنار یکدیگر باشید. می‌گویند چرا همه گروه‌های سیاسی که همه عنوان می‌کنند که جمهوری اسلامی و قانون اساسی را قبول داریم، ولی در مواردی که باید یکپارچه عمل کنند در کنار هم نیستند. مردم می‌خواهند که شما کنار هم باشید و در مقابل دشمن واحد باشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابزار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم فرمایشات رهبر انقلاب را مبنا قرار داده و همراه هم در مقابل دشمن بیاستیم. این نصیحت صحیح جامعه اسلامی ایران به تمام مسئولین است و ما مرحوم الطاف این مردم هستیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم به شکلی زندگی کنیم که رضای خداوند در آن باشد و خودمان به خودمان ظلم نکنیم. با این کار اول دل خودمان را سیاه می‌کنیم. ما در ایام تحریم امتحان خوبی پس ندادیم و بدون چشم برزخی می‌توان دید که دستمان در جیب یکدیگر است و شایسته نظام و مردم ما نیست.