۰ نفر

طی سه سال آینده اتفاق می‌افتد؛

سبقت تعداد فرهنگیان بازنشسته از معلمان شاغل

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۵۷
کد خبر: 315123
سبقت تعداد فرهنگیان بازنشسته از معلمان شاغل

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت: در سه سال آینده تعداد فرهنگیان بازنشسته از معلمان شاغل بیشتر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد صافی در مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنگی ابهر و خرم‌دره با تاکید بر ضرورت پاسداشت مقام و منزلت فرهنگیان به‌ویژه بازنشستگان فرهنگی اظهارکرد: زحمات بی‌بدیل ۳۰ ساله معلمان در دوران خدمت خود از لحاظ مادی قابل جبران نیست.

وی ۸۵۰ هزار پیشکسوت فرهنگی که حدود ۶۰ درصد بازنشستگان کشور را شامل می‌شوند را سرمایه‌های علمی و معنوی جامعه و عصاره علم و دانش ذکر کرد و گفت: این افراد می‌توانند تجارب خود را به معلمان و مدارس انتقال دهند.

صافی با بیان اینکه تربیت، رشد هماهنگ ابعاد وجودی انسان است، جایگاه معلمان دوره ابتدایی را ویژه توصیف و اظهارکرد: توسعه یک کشور در مدارس ابتدایی و در نوع تربیت کودکان رقم زده می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش  در امور بازنشستگان، پیشرفت جامعه را مدیون تلاش‌های پیشکسوتان فرهنگی دانست و با تاکید بر لزوم تکریم آن‌ها اظهار کرد: هدف این وزارتخانه، تکریم بازنشستگان در کنار فرهنگیان شاغل است.

صافی‌ با اشاره به اینکه در سه سال آینده تعداد فرهنگیان بازنشسته از معلمان شاغل بیشتر می‌شود، گفت: این موضوع آموزش و پرورش را با چالش خروج مردان و زنان موفق معلم روبه‌رو می‌کند که باید برای پیشگیری از بحران کمبود نیروی انسانی در سال‌های آینده نیروهای جدید تربیت و جذب آموزش و پرورش شوند.

وی با تاکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان و به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش تصریح کرد: جدای از سیاست‌های کلی دولت که باید معلمان در آن لحاظ شوند، لازم است حمایت‌های ویژه‌تری از بازنشستگان صورت گیرد.

صافی با اشاره به استقرار ۳۰۵ کانون بازنشستگی در سطح کشور، کانون بازنشستگی استان زنجان را یکی از موفق‌ترین کانون‌های کشور عنوان کرد و بر لزوم تاسیس باشگاه ویژه برای بازنشستگان فرهنگی به منظور استفاده از تجربیات و توانمندی‌های پیشکسوتان که از موارد مورد توجه در سند تحول بنیادین است، تاکید کرد.