۰ نفر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

ارزش هر ورقه سهام عدالت به ۲.۲میلیون تومان رسید

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۲۸
کد خبر: 314906
ارزش هر ورقه سهام عدالت به ۲.۲میلیون تومان رسید

رئیس سازمان خصوصی ‌سازی گفت: ارزش اسمی سهام عدالت عموم مشمولان معادل 532 هزار تومان است که با احتساب چهار برابر شدن این ارزش، این سهم برای هر مشمول حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، میرعلی اشرف عبدالله پوری‌ حسینی پیرامون اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور درباره ارزش حدود 13 تا 14 میلیون تومانی سهام عدالت اظهار کرد: ارزش اسمی سهام عدالت عموم مشمولانی که این دارایی به آنها واگذار شده، معادل 532 هزار تومان است که با احتساب چهار برابر شدن این ارزش، این سهام در حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد. 

وی ادامه داد: چنانچه این رقم در عدد 5 به عنوان مبنای تعداد یک خانوار ضرب شود، رقمی در حدود 12 میلیون تومان به عنوان ارزش سهام عدالت به دست می‌آید. 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه این مبلغ تنها برای مشمولانی که از تخفیف واگذاری سهام عدالت برخوردار هستند ، دارای ارزش حدود 4.5 میلیون تومانی است، گفت: این تعداد از مشمولان که شامل 6 میلیون نفر ایرانی می‌شوند و همچنین سایر اشخاصی که الباقی وجه مورد نیاز برای تسویه واگذاری سهام عدالت را پرداخت کرده‌اند، محاسبه شده که با احتساب یک خانوار 5 نفری ارزش کل سهام آنها معادل 21 میلیون تومان برآورد می‌شود.

وی گفت: از این رو برای خانواده 5نفره که از تخفیف واگذاری سهام یک میلیون‌تومانی سهام عدالت برخوردار نیستند، می‌توان گفت: هم اکنون معادل 12 میلیون تومان سهام عدالت به آنها تخصیص یافته و برای کسانی که از تخفیف برخوردار بوده و یا الباقی بدهی خود برای واگذاری سهام عدالت را پرداخت کرده‌اند، معادل با 21میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به این رقم، معاون اول رئیس‌جمهور این عدد را برای خانوارهای 5 نفره بدون تخفیف، کمی بالاتر از 12 میلیون تومان عنوان کرده‌است. 

*ارث بازماندگان سهام عدالت

این مقام مسئول با اشاره به سهام عدالت متوفیان عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به تخصیص سهام عدالت به وراث و تجمیع این سهام برای یک نفر از آنها به عنوان نماینده وراث‌، می‌توان گفت: یک نفر هم اکنون به دلیل به ارث رسیدن معادل با یک میلیون تومان سهام عدالت از 2 میلیون تومان ارزش برخوردار است که این مبلغ در بازار سهام حدود 8 تا 9 میلیون تومان ارزش دارد، منتهی این رقم برای خانوار محاسبه نمی‌شود.