۰ نفر

سازمان بنادر: کشتی‌های ایران برای تردد مشکلی ندارند

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۰۷
کد خبر: 314645
سازمان بنادر: کشتی‌های ایران برای تردد مشکلی ندارند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی های ایرانی در فهرست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان (اس.تی.سی.دبلیو) قرار دارد و همچنان با پوشش شرکت های بیمه ای هیچ مشکلی در زمینه تردد آنها وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «هادی حق شناس» امروز (سه شنبه) در دومین روز برگزاری سمینار آموزشی «لجستیک و زنجیره حمل و نقل» افزود: ما از اروپایی ها انتظار داریم همه تلاش خود را برای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان در آب های جهان داشته باشند.
حق شناس یادآوری کرد: ایران یکی از قدیمی ترین اعضای سازمان جهانی دریانوردی (ایمو) است و با کشورهای عضو بویژه اروپایی ها مشترکات زیادی دارد.
وی توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست دریایی، جایگزینی سوخت مناسب برای کشتی ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقای ایمنی دریانوردی را محور و اهداف مشترکی دانست که با همکاری کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی و اعضای اتحادیه اروپا قابل پیگیری است.
«حفاظت از محیط زیست دریایی از اولویت های اتحادیه اروپا و ایران است و ما وظیفه مشترک داریم با تامین تجهیزات و تسهیلات به حفظ محیط زیست دریایی در جهان کمک کنیم».
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم های غیرقانونی و غیرعقلانی اعمال شده، رسیدن به اهداف حفظ محیط زیست دریایی و ارتقای استانداردهای ایمنی و افزایش کارایی کشتی ها دشوار است.
 سمینار آموزشی «لجستیک و زنجیره حمل و نقل» با همکاری اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا بیست و یکم و بیست و دوم آبان ماه با حضور نمایندگانی از 10 کشور اروپایی و برخی سازمان های دریایی و دستگاه‌های اجرایی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.