۰ نفر

ارزش واقعی سهام عدالت چگونه مشخص شود؟

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱:۰۴
کد خبر: 314464
ارزش واقعی سهام عدالت چگونه مشخص شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه سهام عدالت همچنان در انحصار دولت است، گفت: ارزش سهام عدالت را بازار بورس مشخص می کند و تا بازار بورسی نباشد و سهامی در بورس ارائه نشود نمی توان قیمت واقعی آن در بازار را تعیین کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به اظهارات معاون اول رییس جمهور درباره قیمت 14 میلیونی سهام عدالت، گفت: قیمت سهام عدالت را بازار بورس مشخص می کند و تا بازار بورسی نباشد و سهامی در بورس ارائه نشود نمی توان قیمت واقعی آن در بازار را تعیین کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: شاید بتوان قیمت تمام شده یک سهام در یک صنعت را تشخیص داد، اما شرایط بازار بورس متفاوت است و مهم فروش سهام در بازار رقابتی بوده که تعیین کننده قیمت است نه قیمت تمام شده ی یک سهام.

درخواست کمیسیون اقتصادی از دولت برای آزادسازی سهام عدالت

وی با بیان اینکه جدا از گمانه زنی ها که درباره قیمت سهام عدالت زده می شود ارزش سهام باید به واقعیت نزدیک باشد، ادامه داد: اگر عرضه رقابتی وجود نداشته باشد نمی توان سهام را قیمت گذاری کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی از دولت خواسته که سهام عدالت را تعیین تکلیف کند تا دارندگان سهام عدالت بتوانند آزادانه برای خرید و فروش و مدیریت سهامی که در اختیار دارند تصمیم بگیرند.

سهام عدالت همچنان در انحصار دولت است

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مصر است که سازوکاری برای ارائه سهام عدالت در بورس تعیین شود، افزود: با این شرایط سهامداران باید بتوانند در خصوص سهام خود تصمیم بگیرند و فضای رقابتی وجود داشته، قیمت واقعی مشخص و عدد و رقم سود سهام تعیین شود.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه هیچ سهامدار سهام عدالتی در حال حاضر صاحب سهام خود نیست، ادامه داد: سهام عدالت همچنان در انحصار دولت است و اگر قرار بود دولت خصوصی سازی و چابک سازی و مردم را صاحبان اصلی سهام کند باید سازوکار لازم را برای تصمیم گیری صاحبان سهام ایجاد کند.