۰ نفر

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران؛

تحریم‌ها در اجرای پروژه‌های محیط زیستی اختلال ایجاد می‌کند

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 314435
تحریم‌ها در اجرای پروژه‌های محیط زیستی اختلال ایجاد می‌کند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در پاریس گفت که تحریم‌های آمریکا می‌تواند در اجرای پروژه‌های محیط زیستی ایران اختلال جدی ایجاد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، «سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که برای شرکت در مجمع صلح پاریس در پایتخت فرانسه به سر می‌برد، امروز (دوشنبه) در نشست علمی این مجمع طی سخنانی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اجرای پروژه‌های محیط‌ زیستی کشورمان اختلال جدی به وجود آورد.

خرازی در این نشست که شخصیت‌ها و مدیرانی از سازمان‌های اروپایی و بین‌المللی حضور داشتند، با اشاره به توافقنامه آب و هوایی پاریس و تعهدات کشورهای توسعه‌ یافته اظهار داشت: کشورهای در حال‌ توسعه باید کمک‌های مالی و فنی مربوطه را از کشورهای توسعه‌ یافته دریافت کنند تا بتوانند برنامه‌های مربوط به حفظ محیط‌ زیست و کاهش آلاینده خود را به‌ خوبی به اجرا درآورند.

وی همچنین به بخشی از برنامه‌ها و پروژه‌هایی که کشورمان در این راستا به اجرا درآورده، اشاره و خاطرنشان کرد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اجرای این پروژه‌ها اختلال جدی به وجود آورد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به‌ ضرورت همکاری بخش خصوصی و گروه‌های داوطلب با دولت‌ها برای پیشبرد برنامه‌های حفظ محیط‌ زیست تأکید کرد: در پی خروج آمریکا از توافقنامه پاریس، بخش خصوصی آمریکا انگیزه خود را برای تحرک در این زمینه از دست‌ داده است.

در پایان این جلسه، شرکت‌کنندگان در این بحث علمی به سؤالات حضار پاسخ دادند.

خرازی همچنین در مدت حضورش در پاریس با «دومینیک دو ویلپن» نخست‌وزیر پیشین فرانسه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

خرازی دیروز (یکشنبه) هم با «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سابق دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و سوریه و بنا به درخواست وی در محل سفارت ایران دیدار کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی قبل از پاریس نیز سفری به اتریش داشت و در مجمع اروپایی در اتریش سخنرانی کرد و با رئیس جمهور پیشین اتریش نیز دیدار و گفت‌وگوکرد. وزیر خارجه اسبق ایران همچنین در نشستی با شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی اتریش مسائل منطقه و روابط ایران و اروپا را بررسی و تحلیل کرد.