۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین عنوان شد:

فرصت‌سوزی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ انتقاد از وجود دیدگاه منفی در مشارکت اقتصادی با خارجی‌ها

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 313631
فرصت‌سوزی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ انتقاد از وجود دیدگاه منفی در مشارکت اقتصادی با خارجی‌ها

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در گذشته در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی فرصت سوزی کرده ایم، گفت: دیدگاه بسیار منفی که در مورد مشارکت اقتصادی با خارجی ها وجود دارد، موجب شد که اجازه ورود و فعالیت شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در ایران داده نشود.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: باید در زمانی که برجام وارد مرحله اجرا شد، تسهیلاتی که برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته ایم را در اختیار آنها می گذاشتیم تا در شرایط خروج آمریکا از برجام و آغاز دور جدید تحریم ها، برخی از شرکت های خارجی تصمیم به خروج از کشورمان نمی گرفتند.

وی با بیان اینکه دیدگاه بدبینانه و سخت گیرانه در مورد مشارکت اقتصادی با خارجی ها موجب ضرر و زیان شد، گفت: این دیدگاه غلط باعث شد که تمایل و انگیزه سرمایه گذاران خارجی برای حضور در کشورمان کاهش پیدا کند که باید گفت در این رابطه فرصت سوزی کردیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری های مشترک یکی از راه های تعامل و همکاری با سایر کشورها است، عنوان کرد: نگاه نادرستی که در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و بعضا عده ای انحصارطلب به آن دامن می زنند، مانع از فعالیت گسترده شرکت های خارجی در ایران شد.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه افزود: این در حالی است که حضور فعال شرکت های خارجی در کشورمان در کنار توانمندی های که در داخل داریم، می تواند کمک بزرگی برای اقتصاد کشورمان جهت شکوفایی و گذار از دور جدید تحریم ها باشد.

ابراهیمی با اشاره به تجربه موفق برخی کشورها در زمینه ایجاد منافع مشترک با سایر کشورها گفت: ما تمایل و رغبت به سرمایه گذاری در سایر کشورها را داریم و باید به همین نسبت از حضور سرمایه گذاران خارجی در کشورمان استقبال کنیم.