۰ نفر

ذوالنورتشریح کرد؛

آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 312284
آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان

نماینده مردم قم در مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان اظهار داشت: این طرح به ۱۹۶ امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از هیئت رئیسه مجلس به معاونت قوانین ارجاع شده و در حال بررسی در این معاونت است، ادامه داد: طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان پس از بررسی در معاونت قوانین مجلس، در نوبت بررسی در صحن علنی قرار می‌گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره نظر معاونت قوانین مجلس نسبت به این طرح، اظهار داشت: ما در این زمینه پیگیری‌هایی را انجام دادیم و تاکید معاونت قوانین مجلس هم این است که طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان هیچ منافاتی با آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین قوانین بالادستی ندارد.

ذوالنور با اشاره به اینکه متاسفانه چندی پیش صرفا ۵۹ نفر از وکلای ملت با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت کردند، گفت: ما در حال انجام رایزنی‌هایی با نمایندگان هستیم تا این بار به امضاهای خود پایبند باشند و این طرح حائز اهمیت در مجلس رأی بیاورد.

نماینده مردم قم درباره ضرورت تصویب این طرح، بیان کرد: با تصویب طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان، سامانه جامعی تهیه و به صورت آنلاین آرا و فعالیت نمایندگان در آن ثبت می‌شود و مردم می‌توانند از میزان فعالیت نمایندگان خود در مجلس آگاه شوند.