۰ نفر

اصلاح بخشنامه نحوه بکارگیری بازنشستگان ابلاغ شد

۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 312075
اصلاح بخشنامه نحوه بکارگیری بازنشستگان ابلاغ شد

با توجه به قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اصلاح بخشنامه به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی را در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور شرایط ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی را در بخشنامه‌ای در تاریخ ۶ آبان ۹۷ ابلاغ کرد.

در این بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است:

با عنایت به قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی، بخشنامه شماره ۹۷۳۵۷۹ مورخ ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ صادره از سوی این سازمان (موضوع ابلاغ مصوبه مورخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۵ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی) مبتنی بر مفاد مصوبات جلسه مورخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۷ شورای مذکور به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

۱ـ به کارگیری و انتصاب بازنشستگان صرفا در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری، جانبازان بالای پنجاه درصد (%۵۰)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا امکان‌پذیر است.

۲ـ تمدید قرارداد و ادامه همکاری افرادی که قبل از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریورماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و مبتنی بر قوانین و مقررات در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شده‌اند، پس از موعد تعیین‌شده در قانون، صرفا در موارد پیش‌بینی شده در تبصره ۱ قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریور ۱۳۹۷ و تبصره ۲ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ امکان‌پذیر است.

۳ـ دستگاه‌های اجرایی باید قبل از به کارگیری بازنشستگان ایثارگر که در تبصره ۱ قانون اصلاح قانون، به کارگیری آنان مجاز شناخته شده است، نسبت به اخذ شناسه از این سازمان اقدام نمایند.

۴ـ مستثنیات مذکور در تبصره ۱ ماده واحده قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریورماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی، برای افرادی مستثنی شده حقی ایجاد نکرده و به کارگیری آنان منوط به نیاز دولت یا دستگاه اجرایی خواهد بود.

مراتب برای اجرا ابلاغ می‌گردد.