۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

وزیر جدید اقتصاد در بازار ارز ثبات ایجاد کند/ ظرفیت‌های کاهش نرخ ارز وجود دارد

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 311593
وزیر جدید اقتصاد در بازار ارز ثبات ایجاد کند/ ظرفیت‌های کاهش نرخ ارز وجود دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرایط برای کاهش قیمت دلار فراهم است، گفت: وزیر جدید توجه ویژه ای به ایجاد ثبات در بازار ارز داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار کرد: فرهاد دژپسند که حالا سکاندار وزارت اقتصاد شده است، باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای کاهش قیمت ارز، ایجاد ثبات در بازار ارز و کنترل نرخ رشد تورم استفاده کند.  

نادری در ادامه افزود: وجود حجم قابل توجهی ارز و طلا در کشور ظرفیت مناسبی را برای کاهش قیمت دلار ایجاد کرده و انتظار می رود که وزیر جدید اقتصاد از این ظرفیت بهره شایسته ای ببرد.

وی با اشاره به رشد غیر قابل توجیه و غیر منطقی قیمت ارز در سال جاری گفت: در واقع فضاسازی دشمنان و برخی اخبار سیاسی و بین المللی موجب این افزایش غیر معقول شد و بنابراین با تدبیر و درایت دولت و تیم اقتصادی کابینه، امکان کاهش قیمت ارز وجود دارد.

 نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید اقدامات اساسی برای تعدیل قیمت ها در بازارهای مختلف انجام دهد، عنوان کرد: کشور ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی آمریکا تحریم شده است و بنابراین در صورت مدیریت صحیح و اعمال سیاست های کارشناسی، امکان مقابله با تحریم ها و مدیریت بازارهای مختلف و از جمله بازار ارز وجود دارد.

نادری با اشاره به در پیش رو بودن تحریم های آمریکا از سیزدهم آبان ماه گفت: نفت ایران همچنان خریدار دارد و خواهد داشت و بنابراین مشکل چندانی برای درآمدهای ارزی کشور ایجاد نمی شود. ضمن اینکه ساز و کارها برای انجام تعاملات بانکی وجود دارد و بنابراین نباید نگرانی خاصی داشته باشیم.