۰ نفر

دعوت جهانگیری از رییس‌جمهور عراق برای سفر به تهران

۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 311432
دعوت جهانگیری از رییس‌جمهور عراق برای سفر به تهران

معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مشترک روابط ایران و عراق که جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در نجف بسر می‌برد، در تماس تلفنی با برهم صالح رئیس‌جمهور عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، به نقل از سفارت ایران در عراق ،جهانگیری در این گفت‌وگو، ضمن تشکر و قدردانی دولت و ملت ایران از دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی از زائران اربعین بار دیگر انتخاب برهم صالح بعنوان رئیس جمهوری جدید عراق را تبریک گفت و برای وی، دولت و ملت عراق آرزوی توفیق و تحقق خواسته های ملت این کشور را کرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به روابط عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد مناسبات میان ایران و عراق هر چه بیشتر و در همه ابعاد توسعه یابد.

جهانگیری همچنین از برهم صالح برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال رئیس جمهوری عراق قرار گرفت.

برهم صالح نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از حضور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع زائران اربعین حسینی در عراق ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم میلیونی اربعین، اظهار امیدواری کرد این روند تا پایان مراسم ادامه یابد.

صالح گفت: دولت و مسئولان عراقی کمک به هر چه بهتر برگزاری مراسم اربعین را وظیفه و افتخار خود می دانند.

رئیس جمهور عراق افزود: ایران و عراق دو کشور همسابه و دوست هستند که روابط تاریخی با یکدیگر دارند و ما امیدواریم در این دوره شاهد تعمیق و گسترش هر چه بیشتر روابط درهمه زمینه ها باشیم.

صالح همچنین با تشکر از دعوت جهانگیری از وی برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی بویژه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.