۰ نفر

مکارم شیرازی: دولت و ملت برای حل مشکل گرانی تلاش کنند

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 309945
مکارم شیرازی: دولت و ملت برای حل مشکل گرانی تلاش کنند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مساله گرانی امتحانی برای دولت و ملت است که باید خالصانه کار کنند تا نقشه دشمنان عملی نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: ملت باید چیزی که گران شد را احتکار نکند و قیمت ها را ساعت به ساعت بالا نبرند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: آیا باید به فکر منافع شخصی خودمان باشیم و جامعه را به خطر بیندازیم؟ مواد غذایی و دارو را احتکار کنیم، برای این که منافع بیشتری داشته باشیم؟ کالاهایی که هیچ ارتباطی با دلار ندارد را روز به روز گران کنیم؟

وی تصریح کرد: ادعای اسلام، عشق به امام حسین(ع) و ارادت به حضرت علی(ع) را داریم، ولی وقتی که امتحانی پیش می آید می بینیم نسبت به شیعیان حضرت علی(ع) چه رفتاری می کنیم.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر دولت در این شرایط گفت: اگر خالصانه و مخلصانه کار کنیم، خداوند کمک می کند و نمی گذارد نقشه دشمن عملی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به این که مردم را از 13 آبان ماه (آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران) می ترسانند، تصریح کرد: دولت باید در جنگ روانی که به راه افتاده، کاری کند که مردم آرامش پیدا کنند.

وی با بیان این که سرمایه دشمن دروغ است، به حرف های بی اساس رییس جمهور آمریکا درباره اوضاع ایران اشاره کرد و گفت: این حرف ها نشان می دهد گرفتار اوهام هستند و این اوهام را منافقان به آنها تلقین می کنند و یا سرمایه دروغ دارند و می خواهند با آن پیش بروند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امتحانات الهی گاهی درباره اشخاص و گاهی درباره ملت ها و دنیا است و بسیارند کسانی که نیت های سوء در باطن دارند، اما مخفی می کنند، زیرا منافعاشان اقتضا نمی کند، ولی به وسیله امتحان الهی آشکار می شود.

وی با بیان این که یکی از امتحانات، امتحان حقوق بشر است، اضافه کرد: سال ها شعار حقوق بشر دادند، حتی برای حیوانات هم حق قائل شدند و عده ای هم این مسائل را باور کردند.

وی کشته شدن خبرنگار عربستانی را یکی از موارد نقض حقوق بشر دانست و گفت: پس از کشته شدن این خبرنگار، معلوم شد که همه این شعارها دروغ بود و شعار اصلی آمریکا و هم پیمانانش این است که با ترساندن، پول عربستان را از آن‌ها بگیرند، در واقع منافعشان خط بطلان بر حقوق بشر کشیده است.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود در 2 اکتبر (10 مهر) که برای طی مراحل ثبت ازدواج با خدیجه چنگیز نامزد ترکیه ای خود، وارد ساختمان کنسولگری عربستان شده بود، پس از ورود به کنسولگری ناپدید شده و از آن محل خارج نشد.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف کرد و مدعی کشته شدن خاشقچی در پی یک مشاجره شد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین گفت: برخی اظهار کرده اند که شما گفته اید در شبکه ولایت زیارت عاشورا قرائت نشود؛ این حرف درستی نیست، من چنین سخنی نگفته ام، شاید کسی اشتباه کرده است.

وی افزود: من در 2 ماه محرم و صفر یا 40 روز از این ماه ها زیارت عاشورا را قرائت می کنم.