۰ نفر

یک نماینده مجلس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

تجربه شریعتمداری کمک خوبی برای وزارت کار است/ دژپسند می‌تواند سکاندار وزارت اقتصاد شود

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 309243
تجربه شریعتمداری کمک خوبی برای وزارت کار است/ دژپسند می‌تواند سکاندار وزارت اقتصاد شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه برنامه‌های وزرای پیشنهادی در رای اعتماد مجلس به آنها بسیار موثر است، گفت: پس از اینکه وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس، برنامه‌های خود را ارائه دادند نمایندگان در مورد رای اعتماد به آنها تصمیم می‌گیرند.

اقتصادآنلاین -المیرا اکرمی؛ علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به اینکه بین مجلس و دولت تقابل نیست و نمایندگان بنای تعامل دو سویه با دولت دارند، اظهار داشت: در حال حاضر در مورد هیچ کدام از وزرای پیشنهادی امکان اظهارنظر صریح مبنی بر رد یا تایید آنها وجود ندارد و در واقع برنامه‌های آنها تعیین کننده رای اعتماد خواهد بود و اگر توانایی‌ها و برنامه‌های هر کدام از وزرای پیشنهادی احراز شود، حتما از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت.  

بختیار در خصوص معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه گفت: شریعتمداری در حوزه بازرگانی، تجارت داخلی و تنظیم بازار صاحب تخصص و تجربه است و این در حالی است که حوزه وزارت کار نزدیکی‌هایی با ماموریت‌های وزارت صمت دارد که این می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت کار، اشتغال است و بخش زیادی از اشتغال هم در حوزه‌های صنعت، تجارت و معدن قرار دارد، عنوان کرد: بخش زیادی از بنگاه‌های اقتصادی در شستا و حوزه وزارت کار هستند و به عبارت دیگر اقتصاد بزرگی زیر مجموعه این وزارتخانه است که ارتباط مستقیمی با حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت دارد و از این باب آشنایی شریعتمداری با این حوزه‌ها می‌تواند برای وزارت کار کمک کننده باشد.

بختیار با تاکید بر اینکه همه به هم ریختگی قیمت‌ها ارتباط با حوزه تنظیم بازار و وزارت صمت ندارد، گفت: بخشی از این به هم ریختگی قیمت‌ها مربوط به افزایش قیمت ارز است و با اقتصاد کلان ارتباط دارد و بنابراین نمی توان تمام به هم ریختگی قیمت‌ها در مدت اخیر را متوجه عملکرد وزارت صمت دانست.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه برنامه‌های شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار مهم و تعیین کننده است، اظهار داشت: مجلس باید با وزیر پیشنهادی کار جلساتی را برگزار کند و فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف از وی دعوت خواهند کرد و برنامه‌های وی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و سپس در این زمینه به یک جمع بندی خواهند رسید.  

بختیار در خصوص معرفی فرهاد دژپسند به عنوان وزیر اقتصاد هم گفت: دژپسند معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه بوده و در آنجا تعاملاتی با مجلس داشته و نمایندگان از وی شناخت دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تخصص دژپسند در حوزه اقتصاد است، اظهار داشت: وی  هم به لحاظ تئوریک و آکادمیک و هم به لحاظ تجربه ای که در سازمان برنامه و بودجه دارد، می‌تواند سکاندار وزارت اقتصاد شود و توانایی لازم را برای این کار دارد، اما جمع بندی نهایی مجلس در مورد دژپسند بستگی به برنامه‌های وی دارد.