۰ نفر

تکذیب خبر دو برابر شدن هزینه صدور کارت ملی هوشمند

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۰۴
کد خبر: 307636
تکذیب خبر دو برابر شدن هزینه صدور کارت ملی هوشمند

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان اصفهان با رد خبر دو برابر شدن هزینه صدور کارت ملی ، گفت : همه هزینه‌های درخواست و دریافت کارت ملی هوشمند هنوز بر اساس مصوبه سال گذشته به مبلغ ۳۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان گفت: هزینه‌های درخواست و دریافت کارت ملی هوشمند هنوز بر اساس مصوبه سال گذشته ۳۱هزار تومان است که ۱۱ هزار تومان مربوط به نرخ خدمات پست و پیشخوان‌های دولت و ۲۰ هزار تومان تعرفه کارت ملی هوشمند است.

مجتبی یکتامنش با اشاره به استفاده از کارت‌های تولید داخل در فرایند صدور کارت‌ افزود: از پایان آبان‌ امسال کارت ملی هوشمند با کارت‌های خام داخلی صدور می‌شود که کاملاً مشابه ساختار کارت‌های خام خارجی است و فرایند کیفیت، امنیت، مقاومت سخت افزاری و نرم افزاری این کارت‌ها مشابه نمونه خارجی و حتی بالاتر از نمونه خارجی است.

وی گفت: شروع بهره‌برداری از کارت‌های هوشمند در دستور کار دولت قرار گرفته که از سال آینده از کارتهای هوشمند در اکثر دستگاه‌های دولتی استفاده می شود و نقل و انتقال تمام اسناد و تمام سرویس‌های مورد درخواست مردم بر اساس کارت‌های ملی هوشمند خواهد بود.

از ابتدای طرح تا کنون دو میلیون و 979هزار کارت ملی هوشمند در استان اصفهان صادر شده است و 75درصد کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.