۰ نفر

وزیر علوم مطرح کرد:

حذف نقش واسطه‌ای وزارت علوم در تهیه ارز دانشجوی

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 306307
حذف نقش واسطه‌ای وزارت علوم در تهیه ارز دانشجوی

وزیر علوم می‌گوید بانک مرکزی فقط در مقطعی تایید وزارت علوم را به عنوان شرط برای تهیه ارز دانشجویان خارج از کشور در نظر گرفته بود ولی اکنون این وزارتخانه دیگر مسئولیتی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه‌ ملت، منصور غلامی درباره وضعیت کنونی ارز دولتی برای دانشجویان گفت: دیگر ارز دانشجویی به آن معنا وجود ندارد؛ ضمن آنکه برای ارز آزاد نیز دیگر وزارت علوم نقشی در این میان ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هر دانشجوی محصل در خارج از کشور، قبل از این به هر شکلی ارز خود را تامین می‌کرد هنوز هم همان روال دایر است.

وی در ادامه توضیح داد: زمانی دسترسی به ارز به صورت آزاد و خارج از بانک ممنوع بود یا مقدور نبود لذا برخی خانواده‌هایی که فرزندان آنها در خارج از کشور تحصیل می‌کردند، به وزارت علوم مراجعه داشتند که قادر به تهیه ارز مورد نیاز به لحاظ قانونی نیستند؛ ما هم با بانک مرکزی در این باره صحبت کردیم و مقرر شد وزارت علوم واسطه تأمین ارز آنها شود.

این عضو هیئت دولت تاکید کرد: از زمانی که این ممنوعیت برداشته شد، وزارت علوم دیگر مسئولیتی در تهیه ارز برای دانشجویان ندارد؛ ضمن آنکه بانک مرکزی هم فقط در مقطعی تایید این وزارتخانه را به عنوان شرط در نظر گرفته بود ولی اکنون دیگر مسئولیتی ندارد.