۰ نفر

پیشرفت فیزیکی ۹۱درصدی قطعه یک آزادراه تهران - شمال

۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 305526
پیشرفت فیزیکی ۹۱درصدی قطعه یک آزادراه تهران - شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی قطعه یک آزادراه تهران - شمال خبر داد و با بیان اینکه برای خرید دستگاه TBM جهت حفاری تونل غربی به مشکل خورده‌ایم گفت: قطعه دو آزادراه تهران - شمال سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی در حاشیه اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز اظهار کرد: امروز طولانی‌ترین تونل کشور به طول 6400 متر بازگشایی شد که تا مدت‌ها در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این تونل پیچ‌های بالای 2 هزار و 500 متر محور حذف می‌شود تصریح کرد: این تونل از یک طرف 4 هزار متر و از طرف دیگر 2400 متر ساخته شد و در زمان اتصال یک سانتیمتر هم در ارتفاع با یکدیگر اختلاف نداشتند و بدون هیچ انحرافی به یکدیگر متصل شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران - شمال، 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: 32 کیلومتر رفت و برگشت تونل در این قطعه در حال ساخت است و آخرین پل آن به شماره 9 تیرگذاری شده است.

خادمی ادامه داد: روسازی بتونی این منطقه حدود 50 درصد (16 کیلومتر) انجام شده و امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور با یادآوری اینکه با احتساب تونل شرقی البرز پیشرفت فیزیکی منطقه دو، 23.4 درصد است بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سال 1400 این منطقه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه 1500 متر از لاینینگ تونل شرقی باقی مانده در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه کار ساخت تونل غربی چه زمانی آغاز می‌شود گفت: هدف ما در این تونل استفاده از TBM برای حفاری است. این دستگاه توسط بنیاد خریداری شده اما با مشکلات مواجه شده‌ایم که احتمالا محل خرید را تغییر دهیم.

خادمی با بیان اینکه در تحویل این دستگاه با مشکل مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: باید تصمیم بگیریم به صورت سنتی یا با استفاده از TBM این تونل (تونل غربی البرز) را حفاری کنیم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گفت: در صورتی که با دستگاه TBM این تونل را حفاری کنیم 3 تا 4 سال زمان می‌برد و با روش سنتی نیز یک تا یک سال و نیم به این زمان افزوده خواهد شد.