۰ نفر

معاون رئیس جمهور:

دولت تعطیلی ندارد‌/ درآمدهای نفتی ‌افزایش یافت

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
کد خبر: 305172
دولت تعطیلی ندارد‌/ درآمدهای نفتی ‌افزایش یافت

معاون رئیس جمهور گفت: درآمدهای نفتی در ۶ ماه گذشته سال اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۱ درصد رشد یافته است.

محمدباقر نوبخت در سفر دوروزه به استان قزوین و بعد از بازدید از نمایشگاه توانمندیها و مرکز کسب و کار در شهرک صنعتی کاسپین اظهار داشت: بخشی از برنامه های ما در حوزه صنعت است و برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی فعال، از طریق تسهیلات و وجوه اداره شده امکان تسهیلات ارزان قیمت برای آنها وجود دارد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: برای برخی از واحدهایی که در حال حاضر فعال بوده و نوسانات ارز آنها را دچار مشکل کرده است، باتوجه به موافقت شورای عالی هماهنگی سران سه قوه و به تایید مقام معظم رهبری، علاوه بر تسهیلات و اعتبارات قبلی، یک میلیارد دلار به معادل ریالی آن را هم می توانیم برای کمک به این واحدها اختصاص دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به کاهش قیمت کالا گفت: اگر یک شوکی به بازار وارد شد و مشکلاتی در کوتاه مدت برای واحدهای تولید به وجود آمد،این مشکلات دائمی نخواهد بود و به سرعت آنها را برطرف خواهیم کرد.

نوبخت با بیان اینکه وجود شهر صنعتی در قزوین گویای فعال بودن اقتصاد است و تمام واحدهای موجود مشمول فعالیت هستند، تصریح کرد: بازدیدهایی را از واحدهای صنعتی استان قزوین داشتیم؛ برای نمونه در بازدید از یک واحد مشاهده کردیم که جذب سرمایه گذاری خارجی و از نظر مقدار خرید شیرخام در حدود 200 تا 350 تن ظرفیت دارد و ماهانه می تواند بیش از هزار تن محصول را ارائه دهد و 400 نفر نیروی انسانی در آن اشتغال داشتند.

وی یادآور شد: باید با سرعت و فوریت تمام مشکلاتی را که برای واحدهای تولیدی ایجاد شده شناسایی کرده و با سیاست‌های سنجیده آنها را برطرف کنیم و اگر شوکی به واحدهایی وارد شد و برخی از واحدهای تولیدی دچار مشکل شد شرمنده هستیم و اجازه نخواهیم داد که این مشکلات ادامه پیدا کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با مجموعه امکانات موجود کشور، اطمینان داریم که از این مقطع عبور می کنیم، مطرح کرد: دولت تعطیلی ندارد و فعالیت های میدانی تمام وزاتخانه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه آغاز می شود و ما در کنارمردم و واحدهای تولیدی و فعالان آن هستیم و مشکلات آنها را درک کردیم.

نوبخت یادآور شد: دور دوم تحریم، مباحث نفتی و بانکی است و برخی از کشورها تا ماه‌های آینده با کشور ایران همکاری دارند و ممکن است شوک کوچکی وارد شود؛ درآمدهای نفتی در 6 ماه گذشته سال اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 61 درصد رشد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که میزان صادرات کاهش یابد افزایش قیمت این وضعیت را جبران می کند و در 5 ماه اول سال جاری توانستیم بیش از 2 میلیون و 557 هزار بشکه در روز فروش نفت داشته باشیم در حالی که این میزان را در بودجه، 55 دلار پیش بینی کرده ایم.

رئیس سازمان بودجه و برنامه کشور مطرح کرد: اگر صادرات کم شود افزایش درآمدها این کاهش را جبران می کند.