۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

55درصد درآمدهای مالیاتی و گمرکی محقق شده است/ درآمدهای نفتی 61درصد رشد کرد

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 303138
55درصد درآمدهای مالیاتی و گمرکی محقق شده است/ درآمدهای نفتی 61درصد رشد کرد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان درآمدهای نفتی امسال تاکنون 16 درصد بیشتر از پیش بینی های قانون بودجه بوده اما نسبت به درآمدهای پارسال 61 درصد رشد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، «محمدباقر نوبخت» در گردهمایی مشترک فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون 55 درصد درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی محقق شده است. 
وی ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال، حدود 26 هزار و 389 میلیارد تومان برای طر‌ح‌های عمرانی پرداخت شده و این رقم هم حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است و نشان می دهد با وجود تلاطم‌ها و نوسان‌های مختلف اقتصادی، روند دریافت‌ها و پرداخت‌های بودجه وضعیت بهتری داشته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از اساسی‌ترین مسایلی است که هم در قانون برنامه ششم توسعه و هم در قانون بودجه سال 1397 کل کشور به آن پرداخته شده شده است. 
وی افزود: براساس جدیدترین گزارش خزانه ‌داری کل کشور، حدود 150 هزار میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده قانون بودجه به‌ عنوان درآمدها محقق شده که میزان تحقق این عدد نسبت به پیش‌بینی 77 درصد بوده و با توجه به رقم سال گذشته، 48 درصد بیشتر است.
برابر این گزارش، در جلسه مشترک نمایندگان عضو فراکسیون اشتغال مجلس با رییس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان اظهارنظرهای خود برای از بین بردن مشکلات ناشی از سوء مدیریت از روند اشتغال، رفع موانع تولید و نیز از بین بردن بلاتکلیفی‌ در سیاست‌گذاری‌ها مطرح کردند.