۰ نفر

ولایتی: امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 302830
 ولایتی: امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در واکنش به تهدید مقامات آمریکا درباره به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد، در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از افتخارات تاریخ ایران و اسلام است. هرچند ما در جنگ خسارت‌های فراوانی دیدیم اما دفاع مقدس یکی از افتخار آمیزترین نبردهای دفاعی ایران در برابر تجاوز بیگانه انجام داد و این هم به برکت جمهوری اسلامی و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی بود. برما است که همه ساله این افتخار بزرگ را گرامی بداریم.

وی با اشاره  به حوادث تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: من به مردم شریف خوزستان و اهواز تسلیت می‌گویم. صرف نظر از اینکه ما مسلمان هستیم همه انسانیم. کسانی که این کار را کردند مانند معارضین امام حسین(ع) در کربلا هستند.کسی که کودک چندساله و مردم بی‌دفاع را می‌کشد، حتما انسان نیست. اقداماتی که اینها انجام می‌دهند از سر عجز است و نتیجه عکس هم می‌دهد.  امارات و عربستان با نوکری آمریکا و با طراحی رژیم صهیونیستی به دنبال شکست‌هایی که در عراق و سوریه و یمن خورند، خواستند از جایی که پایگاه اسلام و اهل بیت است، انتقام بگیرند. جمهوری اسلامی آنقدر قدرتمند است که ریشه اینها را می‌سوزاند.

مشاور بین المل مقام معظم رهبری درباره پیشنهاد دیدار ترامپ با  رئیس‌جمهور ایران‌ گفت: این خواب آشفته ترامپ و‌ پمپئو قطعا تعبیر نخواهد شد. 

ولایتی درباره تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا هم گفت: امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند و ما در برابر فشار آمریکا تسلیم نخواهیم شد. بر اساس دیپلماسی نگاه به شرق می‌توانیم اقتصاد خودمان را سامان دهیم. 

وی با اشاره به مواضع اروپا در برجام‌گفت: اروپا تاکنون در سخن نکته منفی نگفته اما انتظار ما از آنها عمل است. دنیای آینده قطعا تک قطبی نیست و قدرتهایی مانند چین، روسیه و‌ جبهه مقاومت به پرچمداری ایران در آینده جزو‌ قدرتهای جهانی هستند.