۰ نفر

رییس جمهوری تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 302301
 رییس جمهوری تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

رییس جمهوری دقایقی پیش برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین با بدرقه رسمی علی اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اسحاق جهانگیری ، معاون اول رییس جمهوری و جمعی از معاونین و وزیران کابینه تهران را ترک کرد .

روحانی پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران اهداف سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تشریح کرد.

رییس جمهوری اسلامی برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است .

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ، مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

همچنین جلسه با مدیران ارشد و نخبگان رسانه ای حاضر در نیویورک، نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی و نیز دیدار با تعدادی از رهبران جوامع اسلامی در آمریکا را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در این سفر اعلام شده است.

رییس جمهوری همچنین در زمان حضور در سازمان ملل مصاحبه با برخی رسانه های بین المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی و دیدار و گفت وگو با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و نیز برخی روسای سازمانهای بین المللی از دیگر برنامه های ایشان خواهد بود .

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته روحانی عصر چهارشنبه چهارم مهر ماه نیویورک را به سوی میهن اسلامی ترک خواهد کرد.