۰ نفر

رییس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

تغییر ریل از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی نیاز ضروری اقتصاد ایران/ ضرورت تغییر جدی در مکانیزم‌های سیاست‌گذاری اقتصادی

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴
کد خبر: 300163
تغییر ریل از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی نیاز ضروری اقتصاد ایران/ ضرورت  تغییر جدی در مکانیزم‌های سیاست‌گذاری اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: نیاز ضروری اقتصاد ایران تغییر ریل از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی است. بنابراین باید به فکر تغییر جدی در مکانیزم‌های سیاست‌گذاری بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در اینستاگرام خود نوشت: یک ماه قبل دبیرشورای عالی امنیت در جلسه غیرعلنی هیات نمایندگان اتاق تهران حضور یافته و از نزدیک در جریان درددل‌ها و مشکلات بخش‌خصوصی قرار گرفتند. گزارش این نشست از طریق شورای امنیت به اطلاع رهبری رسید و خوشبختانه ایشان به دولت تاکید کردند، حرف بخش خصوصی را بخوانید، بشنوید و ببینید. ایشان اشاره داشتند؛ «دولت‌ها به طور معمول و رایج، بخش خصوصی را وارد اقتصاد نکرده‌اند و سرمایه‌های مردمی را مورد استفاده قرار نداده‌اند. یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور ظرفیت بخش خصوصی است و ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم. مجموعه اتاق بازرگانی در دیداری با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حرف‌های مفصلی زده‌اند که من خوانده‌ام. به نظر من این حرف‌ها را بخوانید و بشنوید و ببینید؛ حرف‌های درستی است. ما باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. بخش خصوصی آماده است. دولت‌ها دلشان نمی‌آید آن‌چنان که باید و شاید اصل 44 را اعمال کنند.» این تاکید رهبری شایسته قدردانی است و امیدواریم که دولت هم به مسیر اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار بازگردد و فعالان بخش‌خصوصی را طرف مشورت قرار دهد. اتفاقی که البته چند سالی است به فراموشی سپرده شده‌است. ابلاغ بیش از 30 بخش‌نامه طی چهار ماه نمادی از رفتارهای متعارض و پراکنده است که نظم اقتصاد ایران را برهم زده‌است.

اکنون با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نیاز ضروری اقتصاد ایران تغییر ریل از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی است. بنابراین باید به فکر تغییر جدی در مکانیزم‌های سیاست‌گذاری بود. کارآفرینان و بخش‌خصوصی آماده همراهی با دولت برای شکل‌گیری وحدت در خدمت بازگشت اعتماد عمومی و عبور از تنگناهای اقتصادی هستند