۰ نفر

وزیر بهداشت:در تامین اقلام دارویی مشکل خاصی وجود ندارد

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۶
کد خبر: 299463
وزیر بهداشت:در تامین اقلام دارویی مشکل خاصی وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در سطح کشور 3.5 میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود: هم اکنون برخی از شرکت های خصوصی بیشترین اقلام و تجهیزات مورد نیاز را خریداری و برخی دیگر نیز در حال رایزنی و خرید دارو و تجهیزات پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه 12 هزار نوع دارو در کشور عرضه می شود، اظهار داشت: برای خرید دارو و تجهیزات از خرداد ماه امسال تصمیم گیری شده است و این خرید همچنان ادامه خواهد داشت؛ در صورتی که تامین داروهای خارجی با ارز آزاد برای بخش خصوصی مقرون به صرفه باشد، می توانند این اقلام دارویی را وارد کنند.

وی در خصوص بسته بندی، کاغذ و صنعت چاپ در بخش دارو و تاثیر آن بر قیمت داروها، گفت: قسمت بسته بندی و صنعت چاپ در شرایط فعلی که با کمبود کاغذ مواجه هستیم در قیمت دارو تاثیرگذار است زیرا این بخش، ارز دولتی دریافت نمی کند.

قاضی زاده هاشمی در خصوص پتروشیمی و مواد آن که در تجهیزات پزشکی کاربرد دارد، ادامه داد: در این خصوص با مشکل مواجه هستیم و از سازمان دارو خواستیم که این امر در متمم بودجه لحاظ شود.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز نیز با اشاره به تحریم های یکجانبه و نوسان نرخ ارز  گفت: طی فروردین امسال تاخیر کوتاهی در تامین دارو و مواد اولیه این بخش در سطح کشور به وجود آمد که این مشکل در 2 ماه گذشته تا حدود زیادی حل شده و به زودی با واردات این اقلام، تمامی داروهای مورد نیاز تامین می شود.

وی با بیان اینکه مشکل حل نشدنی در تامین اقلام دارویی کشور وجود ندارد، ادامه داد: مجلس و دولت برای تامین برخی از اقلام و داروها که تحریم شده و مشابه آن در کشور تولید می شود، ارز دولتی تخصیص نمی دهد و از آن حمایت نمی کند.