۰ نفر

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی؛

صنعت کشتیرانی ستون فقرات تجارت جهانی است

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵
کد خبر: 298811
صنعت کشتیرانی ستون فقرات تجارت جهانی است

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی با اشاره به صعود سه پله ای کشتیرانی کانتینری ایران در رتبه بندی آلفا لاینر گفت:صنعت کشتیرانی ستون فقرات تجارت جهانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، کی تاک لیم در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ حجم تجارت دریایی به ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن رسید، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این رقم گواهی بر این واقعیت است که امروزه صنعت کشتیرانی به یک ضرورت جدی در زندگی افراد بدل شده است.

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی افزود: یک چیز به روشنی قابل گفتن است و آن اینکه ضرورت صنعت کشتیرانی بخصوص در بحث ترانزیت دریایی بار و کالا در آینده دور نیز همچون قرن‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم و شاهد حضور کشتی‌های باربری در سراسر جهان بوده‌ایم، ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: نقش صنعت کشتیرانی در بدنه تجارت جهانی امروز همچون ستون فقرات است و با این حساب، ایرانی‌ها که اخیراً شاهد سه پله صعود کشتیرانی کانتینری خود در رتبه‌بندی معتبر آلفا لاینر بودند، می‌توانند احساس غرور کنند.

کی تاک لیم با بیان اینکه امروز صنعت کشتیرانی دو انتخاب مهم پیش‌رو دارد، گفت: از یکسو تلاش‌ها برای حرکت به صنعتی محیط‌زیستی‌تر و پاکتر در جریان است و از سوی دیگر، تکنولوژی با تمام مزایا و معایب آن در حال ورود به صنعت کشتیرانی است. به اعتقاد من، این صنعت باید اهداف و جهت‌گیری‌های خود را در راستای توسعه پایدار انتخاب کند.