۰ نفر

مدیرعامل تأمین اجتماعی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 298472
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین نقدینگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان با ایجاد شیوه مناسب فراهم می شود و قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امسال اجرا می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید تقی نوربخش در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در پارک لاله اظهار داشت: براساس قانون بودجه 1397 پرداخت 50 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و آئین نامه اجرایی این قانون نیز توسط هیأت دولت مصوب شده که امسال اجرایی می شود.
وی صدور کارت اعتباری برای بازنشستگان با همکاری بانک رفاه کارگران را یادآور شد و گفت: صدور این کارتها برای بازنشستگان امکان خرید اعتباری برابر با حقوق ماهیانه را فراهم خواهد ساخت و نگرانی بازنشستگان درباره زمان دریافت حقوق برطرف می شود.
نوربخش تصریح کرد: بازنشستگان و بیمه شدگان صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شوند و مهمترین مأموریت این سازمان خدمت رسانی به بازنشستگان و تأمین معیشت و درمان آنان است.
وی موضوع کاهش قدرت خرید بازنشستگان در ماه های گذشته که نتیجه شرایط اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان است، خاطرنشان کرد و گفت: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کرده و ضمن تحمل مشکلات برای رفع آنها و بهبود زندگی و معیشت مردم نیز تلاش می شود.
نوربخش تصریح کرد: چهار سال گذشته حقوق بازنشستگان 110 درصد افزایش یافته است و با وجود این افزایش ها هنوز هم وضعیت معیشت و زندگی بازنشستگان با خواسته ها و انتظارات برحق آنها فاصله دارد و باید تلاش بیشتری برای بهبود وضع معیشت بازنشستگان انجام شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را گامی در چارچوب بهبود وضعیت معیشت این افراد دانست و گفت: این قانون با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و براساس آن تاپایان سال دوم برنامه ششم توسعه (1400- 1396) یعنی تا پایان امسال به اجرا گذاشته می شود.
وی هزینه کرد هفت هزار و 916 میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش در ماه گذشته را اطلاع رسانی کرد و گفت: تأمین این حجم بالای نقدینگی و هزینه کرد آن برای خدمت به اقشار وسیع تحت پوشش بدون اتکاء به دولت افتخار سازمان تأمین اجتماعی است.
نوربخش لزوم انجام اقدام های موثر برای بهبود زندگی بازنشستگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اقداماتی که در سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود انتظار می رود شاهد بهبود وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان باشیم و از هیچ اقدامی برای ارتقای خدمات به این افراد دریغ نخواهیم کرد.
وی اجرای قانون واریز منابع بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه را مثبت خواند، گفت: این امر موجب می شود تا هزینه های درمان سازمان تأمین اجتماعی شفاف تر شده و از سایر منابع در بخش درمان هزینه نمی شود.
نوربخش پیش از این گفته بود: اقدام بسیار مهمی که در یکسال گذشته انجام شده، پیگیری اجرای تبصره پنج لایحه بودجه سال 97 برای پرداخت بدهی های دولت بود که این رقم 50 هزار میلیارد تومان تصویب شده و انتظار می رود امسال اجرا شود.