۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

استیضاح وزرای کار و اقتصاد پشت پرده نداشت/ مشکلات اقتصادی فضای استیضاح را بر مجلس حاکم کرده است

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 297119
استیضاح وزرای کار و اقتصاد پشت پرده نداشت/ مشکلات اقتصادی فضای استیضاح را بر مجلس حاکم کرده است

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کشورمان وارد جنگ اقتصادی شده و شرایط عادی ندارد، گفت: در چنین شرایطی نباید وقت مجلس صرف استیضاح و سوال از وزرا شود.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: زمانی که صرف استیضاح و سوال از وزرا می‌شود، باید برای برنامه ریزی، یافتن راه حل، تاکتیک و استراتژی‌هایی که در آینده‌ای نه چندان دور به آنها نیاز خواهیم داشت، صرف شود.

وی با بیان اینکه مدت‌هاست جنگ اقتصادی علیه کشورمان آغاز شده است، گفت: با اقداماتی مانند استیضاح و سوال از وزرا فقط خاکریزهای اقتصادی مان را بدون هیچ مقاومتی تحویل دشمن می‌دهیم. این در حالی است که در شرایط فعلی باید هم اندیشی کنیم و در کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم مسایل اقتصادی و مسایل مدیریتی کشور را حل کنیم.

آقاپور علیشاهی در ادامه افزود: اگر وزیری هم تخلف و کوتاهی در اجرای قانون دارد، باید در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها موضوع مورد بحث قرار بگیرد و حل شود، اما پنجول کشیدن به صورت همدیگر مسایل را حل نمی کند و باید این اقدامات را برای وقتی بگذاریم که جنگ اقتصادی نداریم.

 نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه بازگشت تحریم‌ها کشورمان را در شرایط حساسی قرار داده است، عنوان کرد: هر روز کار برای ما سخت تر می‌شود و این در حالی است که فرصت‌هایی که باید صرف مقابله با جنگ اقتصادی کنیم را از دست می‌دهیم و فقط دنبال مقصر مشکلات و مسایل می‌گردیم.

آقاپور علیشاهی در ادامه افزود: اینکه گفته می‌شود پشت پرده‌هایی در استیضاح وزرای کار و اقتصاد وجود داشته، واقعیت ندارد. بلکه واقعیت این است که فشار مشکلات اقتصادی برای مردم افزایش یافته و مردم به حدی به نمایندگان فشار آورده اند که وکلای ملت تبدیل به سپری بین ملت و مسئولان اجرایی شده اند و در نتیجه فضای استیضاح بر مجلس حاکم شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رویه حاکم بر مجلس مورد پسند و مطلوب نیست، گفت: در این شرایط نمایندگان مجلس باید به فکر حل مشکلات باشند و نه پاک کردن صورت مساله.