۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی :

ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین-رشت به‌زودی پایان می‌یابد

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 296758
ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین-رشت به‌زودی پایان می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین-رشت خبر داد و گفت: ایستگاه رشت با پیشرفت ۹۵ درصدی رو به اتمام است.

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، «خیراله خادمی» امروز (پنجشنبه) در بازدید از خط راه‌آهن قزوین-رشت، پیشرفت فیزیکی این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه با سرعت و دقت ویژه‌ای در حال انجام است.

وی از رفع مشکل دو نقطه از پروژه در محدوده کلشتر و لاکان خبر داد و گفت: با رفع این مشکل به زودی عملیات نصب خط و ریل گذاری به پایان می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد که عملیات جوشکاری با سرعت در حال اجراست و تنها 11 کیلومتر از مسیر باقی مانده است که تا دو هفته آینده تکمیل می شود.

خادمی افزود: رلواژ (عملیات بالاست ریزی) در 71 کیلومتر از مسیر انجام شده و 42 کیلومتر مسیر باقی مانده است که تلاش می کنیم تا پایان شهریور به پایان برسد.

وی در بازدید از ایستگاه رشت نیز گفت: به دلیل تسریع در عملیات اجرایی، ساخت ایستگاه رشت اولویت‌بندی شده که کل فاز اول این ایستگاه 90 درصد و ساختمان اصلی ایستگاه با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد در حال اجراست.

معاون فنی و امور زیربنایی و تولید سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل راه‌آهن و جمعی از مسئولان استانی راه‌آهن قزوین - رشت، معاون وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی می کنند.

طرح راه آهن قزوین -رشت به طول 165 کیلومتر به صورت یک خطه و برای حمل مسافر و بار، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

این طرح علاوه بر تامین حمل ‌و نقل داخلی استان گیلان، به عنوان یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران، بسیار حائز اهمیت است.