۰ نفر

ظریف راهی اسلام‌آباد شد

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 296743
ظریف راهی اسلام‌آباد شد

وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات پاکستان دقایقی پیش تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات پاکستان دقایقی پیش راهی اسلام‌آباد شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز (چهارشنبه) از سفر ظریف به پاکستان خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات دولت جدید پاکستان و در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور پنجشنبه عازم اسلام‌آباد خواهد شد.

وی افزود: ظریف در این سفر دو روزه با مقامات عالی‌رتبه این کشور از جمله عمران خان نخست‌وزیر دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ملاقات با روسای مجالس ملی و سنا،‌وزیر خارجه، فرمانده کل ارتش و وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان از دیگر برنامه‌های سفر ظریف به اسلام‌آباد است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه چهارم شهریور ماه در برنامه حالا خورشید از سفرش به پاکستان در پایان هفته خبر داد و گفت:  این هفته انشاءالله به پاکستان می‌روم.

 «عمران احمد خان نیازی» رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان (تحریک انصاف) جمعه 26 مرداد ماه 1397 از سوی نمایندگان مجلس ملی این کشور به عنوان بیست و دومین نخست وزیر پاکستان از زمان استقلال تاکنون انتخاب شد.

حسن روحانی رئیس‌ جمهوری کشورمان 27 مرداد ماه در پیامی به عمران خان تبریک گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه و به ویژه در دوران جدید، آمادگی خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی پاکستان اعلام می‌کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز 29 مرداد ماه 97 در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به رای مجلس پاکستان به عمران خان انتصاب وی را به نخست‌وزیری پاکستان تبریک گفت و افزود: با توجه به روابط دو کشور و آثار مثبتی که همکاری‌های دو کشور برای مجموعه منطقه داشته، امیدوارم همکاری‌ها بیش از گذشته توسعه یابد و پاکستان بتواند به عنوان کشور مستقل در مسائل و معضلاتی که وجود دارد فائق بیاید و شاهد پاکستان مقتدرتر، توسعه یافته‌تر و کشور برادر و همسایه باشیم که بتوانیم همکاری‌های بهتر و بیشتری را داشته باشیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اسفند ماه سال گذشته (1396) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی سفری سه روزه به پاکستان داشت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب 20 اسفند ماه به منظور انجام سفری سه روزه و در پاسخ به دعوت خواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود و در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد اسلام آباد شد، در مدت حضورش در این کشور با مقامات پاکستانی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

*سفر چند ساعته ظریف به آنکارا

 ظریف همچنین بعدازظهر چهارشنبه (هفتم شهریور ماه) نیز در سفری از پیش اعلام نشده به آنکارا رفت و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه سوریه گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پایان این سفر در توئیتی نوشت: «هم اکنون رایزنی‌های مفیدم با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ترکیه  در خصوص روابط دو‌جانبه و همکاری منطقه‌ای در مقابل رفتار بدخواهانه آمریکا به اتمام رسید. فردا به منظور دیدار با رهبران جدید پاکستان عازم آن کشور هستم. همسایگان اولویت ما هستند.»