۰ نفر

اژدهای قرمز پشت ایران ایستاد

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۵
کد خبر: 292418
اژدهای قرمز پشت ایران ایستاد

چین به طور میانگین روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند و قصد توقف تجارت با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا را ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود شرایطی نه چندان مناسب اقتصادی راه‌حل‌های ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا زیاد است. روز گذشته پایگاه آماری صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تا چهار سال آینده اقتصاد ایران ۲ تریلیون دلاری خواهد شد و از رده هجدهم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان به رده پانزدهم صعود می‌کند. شرایط ایران نسبت به تحریم‌های قبلی بسیار بهتر است؛ چرا که در آن زمان اجماعی جهانی علیه ما بود، اما امروز چنین وضعی وجود ندارد. اتحادیه اروپا، روسیه، چین، هند، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها از ما حمایت کرده‌اند.

چین که با خرید روزانه حدود ۶۵۰ هزار بشکه نفت از ایران، عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران را یدک می‌کشد، با وجود تهدیدهای آمریکا همچنان پای نفت ایران ایستاده و اگرچه پکن موافقت کرده خرید نفت از ایران را افزایش ندهد، اما درخواست آمریکا برای توقف واردات نفت از ایران را رد کرده است. منطق هم حکم می‌کند که چینی‌ها در واردات نفت، خود را به کشورهای محدودی، وابسته نکنند و گزینه‌های بیشتری داشته باشند.