۰ نفر

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مطرح کرد:

ضرورت کاهش نسبت بودجه‌های جاری به عمرانی

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱
کد خبر: 292126
ضرورت کاهش نسبت بودجه‌های جاری به عمرانی

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی،گفت: توجه به بهبود فضای کسب و کار و واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی از نکات مهمی است که باید در تدوین بودجه سال ۹۸ باید لحاظ شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره تشکیل جلسه ستاد بودجه سال 98 گفت:تدوین لایحه بودجه سال آینده با توجه به اتفاقات سیاسی و کارشکنی های آمریکایی ها شرایط خاص خود را دارد و باید به تمامی جوانب اقتصادی در بودجه نویسی سال 98 توجه جدی شود.  

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:دشمنان قصد دارند کسب درآمدهای ارزی کشور را با مسئله روبرو کنند بنابراین باید برای تمامی سناریوهای دشمنان، برنامه ریزی شود تا کسب درآمدهای ارزی با  مسئله روبرو نشود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:در تدوین لایحه بودجه سال 98، بدیهی است باید کاهش نسبت بودجه های جاری به عمرانی و واگذاری پروژه های به بخش خصوصی در اولویت باشد البته در بودجه سال 97 به بحث واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام توجه شد اما باید پذیرفت انجام این مهم در عمل خیلی اجرایی نشد.  

بودجه نویسی 98 براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه انجام شود

زارع در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر توجه به بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید در تدوین لایحه بودجه سال 98، تصریح کرد: باید در بودجه سال 98 سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه مورد توجه جدی قرار بگیرد.  

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مدیریت نقدینگی،ارتقای معیشت خانوارها، تقویت زیرساخت های حمل و نقل و رونق تولید مسکن،ساماندهی بازار ارز،تسهیل صادرات و توجه به موضوع محیط زیست و کم آبی و مدیریت منابع آبی کشور از نکات مهمی اس ت که در تدوین لایحه بودجه سال 98 باید مورد توجه قرار بگیرد.