۰ نفر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار تحریم‌ها

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 292021
تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار تحریم‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه در آینده گفت: این محدودیت‌ها هرچند ممکن است نگرانی‌هایی ایجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری ما در سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ‌محمد راستاد در نشست مشترک با تجار و بازرگانان استان هرمزگان در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و راهبردی سازمان بنادر ارائه خدمات بهینه و مناسب به صاحبان کالا، تجار و فعالان اقتصادی است؛ به‌نحوی‌که هزینه تمام‌شده ناشی از فعالیت در بنادر تجاری کشور به حداقل برسد.

وی افزود: از این طریق رقابت‌پذیری در بنادر کشور برای فعالان اقتصادی نیز به حداکثر خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه در آینده گفت: این محدودیت‌ها هرچند ممکن است نگرانی‌هایی ایجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری ما در سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‌های مشترک و دیدار چهره به چهره با فعالان بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی تلاش خواهیم کرد مکانیزم هایی را طراحی کنیم که هم بخش صادرات کشور تقویت شود و هم برای واردات مشکلی ایجاد نشود.

راستاد ابراز امیدواری کرد با شکل‌گیری شهر لجستیکی در اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی هم شاهد تبدیل این دروازه اقتصادی کشور به بندر نسل سوم و حتی نسل چهارم باشیم و هم فعالیت‌های تولیدی، صادرات مجدد و ارزش‌افزوده در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران بنادر خواست تا برای بهبود مستمر خدمات و رفع دغدغه‌های صاحبان کالا و فعالان اقتصادی، با تشکل‌های صنفی آن‌ها، تعامل و ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در ابتدای این نشست گفت: بندر شهید رجایی به‌عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از مبادی اصلی واردات و صادرات کالا در کشور محسوب می‌شود و همواره توجه به دغدغه‌های صاحبان کالا و تجار همواره در اولویت فعالیت‌ها و سیاست‌های سازمان بنادر بوده است.

الله مراد عفیفی پور افزود: ما در بندر شهید رجایی در راستای تأکیدات مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر همواره تلاش کرده‌ایم که به صاحبان کالا خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم. در این راستا، هر آنچه در مباحث لجستیکی، عملیاتی، فنی، خدماتی و پشتیبانی بندر بوده را به کار گرفته و این ظرفیت‌ها را مورداستفاده قرار داده‌ایم.

عفیفی پور تصریح کرد: شاخص‌های موجود در بندر شهید رجایی نشانگر مؤثر بودن اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های سازمان بنادر در بزرگ‌ترین بندر کشور بوده است.

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بخش خصوصی فعال در این بندر که رفتار حرفه‌ای دارند و منطبق با ضوابط و سیاست‌های سازمان بنادر که براساس الزامات اقتصادی کشور و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تبیین شده است عمل می‌کنند، تقدیر کرد.

وی در پایان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در بنادر شرق و غرب استان (بنادر لنگه، آفتاب، جاسک، سیریک، تیاب) در زمینه پشتیبانی از صادرات محصولات کشاورزی و مواد معدنی به ارائه گزارش پرداخت.

نشست مشترک ‌معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تجار و بازرگانان استان هرمزگان با هدف هم‌اندیشی در راستای تسهیل تجارت دریایی و رفع چالش‌ها و تنگناهای احتمالی به شکل دوره‌ای در بنادر این استان در دستور کار قرارگرفته است و صاحبان کالا، تجار و بازرگان حاضر در این نشست به ارائه دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.