۰ نفر

رییس مجلس خبر داد:

بررسی وضعیت اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی مجلس/ ارائه راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توسط نمایندگان

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 290527
بررسی وضعیت اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی مجلس/ ارائه راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توسط نمایندگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در جلسه غیرعلنی مسائل و وضعیت اقتصادی کشور را بررسی و سازوکارهایی را برای حل این مشکلات ارائه کردند.

«علی لاریجانی» در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس درمورد جلسه غیرعلنی صبح امروز توضیحاتی را بیان کرد.به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: در جلسه غیر علنی امروز مجلس درمورد مسائل و وضعیت اقتصادی کشور و ساز و کارهای ارائه شده نمایندگان برای حل این مشکلات به بحث و بررسی پرداختیم.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز فرمان مشروطیت تاکید کرد: این روز نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است.

لاریجانی با بیان این که کشور در زمان دیکتاتوری قاجار فاقد یک مرکزیت قانونگذاری بود، ادامه داد: فرمان مشروطیت همراه با دخالت های مراجع عظام نجف و تهران باعث تشکیل مجلس با نام اولیه عدالتخانه شد که بعدها به پارلمان یا مجلس شورای ملی تغییر نام داد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در پنج دوره اول ابتدایی با حضور نیروهای ملی و اسلامی پرتوان ظاهر شدند که رضاشاه با دیکتاتوری که خود بوجود آورد عملا این مجلس را از حیض انتفاع انداخت.

رییس قوه مقننه با بیان این که مجلس در دوره رضا شاه و تا زمان جنگ جهانی و کنار گذاشتن وی کاملا دولتی و دست نشانده بود، یادآور شد: پس از این دوره یک فضای بازی بوجود آمد و چند دوره ای مجلس مجددا نفس قوی پیدا کرد.

لاریجانی تاکید کرد: در این دوران نمایندگان مردم مانند آیت الله کاشانی، مصدق و دیگران در مجلس حضور پیدا کردند که ملی شدن صنعت نفت در همین دوره بود اما دوباره گرفتار دیکتاتوری صغیر شد.

وی با یادآوری این که مجلس دست نشانده تا انقلاب اسلامی ادامه یافت، اظهار داشت: تاریخ مجلس در دوران پس از انقلاب متفاوت بود و با حضور، نمایندگان واقعی آنان در مجلس حضور پیدا کردند که در این 10 دوره منشا خدمات بودند.