۰ نفر

فعالیت‌ صرافی‌ها به تصمیم نهایی نرسید

جزئیات محورهای بسته جدید ارزی دولت/ اعلام عمومی احتمالا اواخر هفته آینده

۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 290090
جزئیات محورهای بسته جدید ارزی دولت/ اعلام عمومی احتمالا اواخر هفته آینده

یک مقام آگاه انتقال بخشی از کالاهای گروه اول به گروه دوم، تامین ارز گروه کالایی دوم از طریق بازار ثانویه و عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و فولادی را از اصلی‌ترین محورهای بسته ارزی دولت عنوان کرد.

یک مقام آگاه ، با اشاره به محورهای بسته ارزی دولت اظهار داشت: همانطور که به نوعی در خبرهای رسانه‌ها به آن پرداخته شده است کلیت بسته ارزی جدید دولت افزایش و تعمیق بازار ثانویه ارزی است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: براساس این برنامه قرار است ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد که رقم قابل توجهی را شامل می‌شود در بازار ثانویه ارزی عرضه شود از طرف دیگر گروه کالایی دوم نیاز ارزی خود را از این بازار تامین کند.

این مقام آگاه تصریح کرد: هم اکنون 50 درصد از واردات کشور کالاهای گروه اول را در بر می‌گیرد و به همین دلیل یکی از برنامه‌ها که هم اکنون در حال بررسی کارشناسی است این است که بخشی از کالاهای گروه یک به گروه دوم منتقل شود تا تعداد بیشتری از کالاها با ارز به نرخ قیمت رسمی تعیین شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صرافی‌ها در این بسته مجددا فعالیت‌ عادی خود را آغاز می‌کنند گفت: یکی از موضوعاتی که در حال بحث و بررسی است همین فعالیت‌ صرافی‌ها است اما هنوز این موضوع به تصمیم نهایی نرسیده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر قیمت ارز پایه از 4200 به 5500 گفت: این سناریو طرفداران جدی در دولت ندارد و بعید است چنین سناریویی جدی گرفته شود.

وی درخصوص زمان نهایی شدن سیاست‌های جدید ارزی گفت: با توجه به تغییر و تحول مدیریتی در بانک مرکزی و همچنین مباحث مطرح در بسته به نظر می‌رسد بسته ارزی بانک مرکزی و دولت تا اواخر هفته آینده نهایی و اعلام شود.