۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

اجرای سیاست‌های جدید ارزی در 48 ساعت آتی

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 289457
اجرای سیاست‌های جدید ارزی در 48 ساعت آتی

گفته های رییس کل جدید بانک مرکزی درباره بسته سیاست های جدید ارزی با تایید امروز صبح معاون رییس جمهوری همراه شد و عصر امروز رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اجرای این برنامه ها در 48 ساعت آتی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ششم مردادماه در آیین معارفه خود مواردی مانند حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی، اصلاح ناترازی در شبکه بانکی، جلوگیری از بی انضباطی، مهار نقدینگی با ابزارهای پولی و بانکی، حمایت از صادرات پایدار و بازار سرمایه و سیاست گذاری پولی بر مبنای علمی را از مهمترین اولویت های کنونی برشمرد.
«عبدالناصر همتی» اعلام کرد: برنامه هایی را در این زمینه به رییس جمهوری ارایه کرده ام.
معاون اول رییس جمهوری نیز صبح امروز (نهم مردادماه) به انتصاب رییس کل جدید بانک مرکزی اشاره کرد و گفت که سیاست های جدید تیم اقتصادی دولت بزودی اعلام می شود.
در همین پیوند، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست اعضای این کمیسیون با وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تعامل جدیدی بین مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز آغاز شده است و بر پایه اعلام مسوولان، در 48 ساعت آینده سیاست های جدید ارزی اجرایی می‌شود.
«محمدرضا پورابراهیمی داورانی» افزود: با گذشت حدود سه ماه از اجرای سیاست های اشتباه ارزی، توافقاتی صورت گرفته و با رییس جدید بانک مرکزی نیز در 2 روز گذشته مذاکراتی شده است تا سیاست های جدید ارزی به صورت تخصصی اعمال شود. 
پورابراهیمی داورانی اضافه کرد: فضای مثبتی حاکم شده و نخستین گام دولت برای تحول در فضای اقتصادی، اعلام سیاست های جدید ارزی با تکیه بر رویکرد تخصصی است.

** لزوم اصلاح راهبردها و رویکردهای اقتصادی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب با شرایط کنونی اقتصاد باید از اشخاصی که در موضوعات کلان اقتصادی خلاقند و توانایی دارند با هماهنگی، کارها را پیگیری کنند استفاده کرد. 
وی تاکید کرد «بنابراین به ترمیم تیم اقتصادی دولت نیاز است».
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مهمتر از ترمیم تیم اقتصادی دولت به معنای تغییر شخص حقیقی، این است که راهبردها و رویکردها اصلاح شود. 
«چنانچه افراد در تیم اقتصادی دولت تغییر کنند اما سیاست ها تغییری نکند، تحول اقتصادی مورد نظر مردم و مسوولان اتفاق نمی افتد».
 امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی همراه با برخی مدیران این وزارتخانه برای حضور در دومین نشست مربوط به بررسی استیضاح خود به کمیسیون اقتصادی مجلس رفته بودند و به پرسش های نمایندگان درباره گمرک، بیمه، بازار سرمایه، حوزه اموال تملیکی، سازمان خصوصی سازی، سازمان حسابرسی، معاونت بیمه و بانک وزارت اقتصاد پاسخ دادند.