۰ نفر

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد

بخشی از بازار پتروشیمی در دست معلمان

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 289340
بخشی از بازار پتروشیمی در دست معلمان

شرکت پتروفرهنگ با خرید ۵۱ درصد از سهام شرکت انرژی سپهر عملا به یکی از قطب های پتروشیمی کشور و حتی خاورمیانه به ویژه در حوزه تولید متانول تبدیل شد، این بدان معنی است که عملا بخشی از بازار پتروشیمی کشور و حتی جهان در دست معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و قائم مقام موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیران عامل شرکت‌های پتروفرهنگ و سرمایه گذاری فرهنگیان و همچنین مدیران بانک صادرات ایران، قرارداد خرید ۵۱ درصد از سهام شرکت انرژی سپهر نهایی شده و به امضا رسید.

بخشی از بازار پتروشیمی در دست معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان است

مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در این جلسه با اشاره به اینکه مزیت نسبی کشور ایران در حوزه انرژی و پتروشیمی است، گفت: مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن گسترش سرمایه گذاری در این حوزه و تبدیل سرمایه های غیر مولد به سرمایه های مولد و سودآور، گام بسیار بزرگی برای تضمین سودآوری این مجموعه در سال ها و دهه های آتی برداشته اند که فرهنگیان عضو موسسه از آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: شرکت پتروفرهنگ از شرکتهای تابعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در حال حاضر مالک بخشی از سهام چندین شرکت و پروژه عظیم پتروشیمی در کشور است که می توان به پتروشیمی مروارید، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی مارون و همچنین چندین پروژه و طرح پتروشیمی اشاره کرد.

نیکدل یادآور شد: پتروفرهنگ با خرید ۵۱ درصد از سهام انرژی سپهر عملا به یکی از قطب های پتروشیمی کشور و حتی خاورمیانه به ویژه در حوزه تولید متانول تبدیل خواهد شد که در آینده می تواند حتی در تعیین قیمت این فرآورده پتروشیمی نیز نقش داشته باشد. این بدان معنی است که عملا بخشی از بازار پتروشیمی کشور و حتی جهان در دست معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد که خرید سهام این شرکت به صورت اعتباری بوده است.