۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه:

امسال 100درصد بودجه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 289085
امسال 100درصد بودجه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ، از پرداخت صد درصدی اعتبارات مصوب دانشگاه های کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در نخستین همایش پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این جمله را نیز گفت که نگاه حاکم بر بودجه ریزی کشور نادرست است و نیازمند اصلاح براساس نیازهاست .
وی با بیان این که سازمان برنامه و بودجه، مصمم به حمایت از حوزه آموزش و پژوهش است،گفت: امروز دولت دست نیاز به سمت دانشمندان کشور دراز کرده است.
معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: 30 میلیارد تومان برای 52 پروژه زیست محیطی در کشور پرداخت شده و امسال بالاترین رقم ممکن به این پروژه ها پرداخت خواهد شد.
به گفته وی ، با نگاه های واپس گرا، سنتی و بسته نمی شود کشور را اداره کرد و دانشگاه باید به عرصه ارایه راهکار ورود کند.
نمکی سپس افزود: از ارایه راهکار توسط دانشگاهیان استقبال می کنیم و یقین داریم که پیوند بین ما به عنوان نظام برنامه ریزی در بدنه دولت و دانشگاه ها روزهای روشن تری را رقم خواهد زد. 
وی همچنین با اشاره به تاریخچه حضور دانشگاه ها در تحولات زیست محیطی جهان خاطرنشان کرد: پس از انقلاب صنعتی که دانشگاه های بزرگ دنیا متوجه شدند توسعه ناهماهنگ و ناپایدار تمام بضاعت های زمین ، تنوع زیستی و ذخایر زیست محیطی را به نیت توسعه نابود می کند ایستادگی کرده و به موضوع بهبود وضعیت فکرکردند.
معاون امور علمی ، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: در شرایطی که ثروت و صنعت در اختیار گروهی خاص است ورود دانشگاه و بیان سخنان عالمانه برای جلوگیری از این توسعه لجام گسیخته کار سختی است. 
وی با بیان این که دانشگاه محل اندیشه های تحول گرا است، افزود: امروز عرصه محیط زیست کشور، یکی از نگران کننده ترین عرصه های ملی است.
نمکی وضعیت آب را یکی از مسائل مغفول مانده نام برد و گفت: سال ها توسعه کشاورزی در راستای هدر رفت منابع آبی حتی آب های تجدید ناپذیر کشور برنامه ر یزی شده است .
وی از دیگر چالش های موجود در حوزه محیط زیست را مشکل ریزگردها، آلودگی شهرهای بزرگ و امنیت غذایی عنوان کرد و با بیان نمونه ای گفت: تالاب انزلی به عنوان مروارید کل منطقه و جهان و زیستگاه ماهیان خزر دیگر نفس ندارد.