۰ نفر

شهرداری ها 350هزار نیروی مازاد دارند

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 283926
شهرداری ها 350هزار نیروی مازاد دارند

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: از 500 هزار نیروی مستخدم در شهرداری های سراسر کشور 350 هزار نفر مازاد هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعیدرضا جندقیان روز یکشنبه در همایش تجلیل از دهیاران ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : یک هزار و 249 شهرداری در کشور مستقر است که 500 هزار نفر به صورت مستخدم در این شهرداری ها مشغول به کار می باشند درصورتی که 350 هزار نفر از این افراد بی جهت از شهرداری ها حقوق گرفته و مازاد محسوب می شوند.
وی افزود : این که امروز در فعالیت 36 هزار و 800 دهیاری سراسر کشور شاهد خدمت رسانی بسیار مطلوب به روستائیان می باشیم به دلیل چابک بودن این نهاد است ، فرض کنید روستایی که با 3 نفر اداره می شود ، به شهری تبدیل شود که باید با 24 نفر اداره شود در این صورت است که آن شهر حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز می ماند.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی تصریح کرد : از ابتدای استقرار دهیاری ها تاکنون ، بالغ بر 15 هزار 600 میلیارد تومان پول به این مناطق تزریق شده که بیش از 12 هزار میلیارد تومان آن در دولت یازدهم و دوازدهم به این مناطق اختصاص یافته است.
جندقیان با تأکید بر لزوم افزایش درآمد و تولید ناخالص ملی در مناطق روستایی خاطر نشان کرد : معیشت قالب مناطق روستایی بر اساس کشاورزی اداره می شود و در تولید ناخالص ملی ، سهم مناطق روستایی 10 درصد در نظر گرفته شده در حالی که این عدد هم اکنون 3 تا 5 درصد است.
وی تاکید کرد : فعالیت های اقتصادی مبتنی بر کشاورزی در مناطق روستایی در عرصه تولید ملی ناکارآمد است در حالی که در گذشته این چنین نبود و باید برای این مشکل راه حلی اساسی در نظر گرفته شود.
جندقیان با بیان این که در هیچ جای دنیا این میزان منابع در مناطق روستایی توزیع نمی شود افزود : امروز روستایی در استان تهران وجود دارد که 12 میلیارد تومان پول در آن دپو شده ولی این حقیقیت را باید پذیرفت که با پول به تنهایی نمی توان به توسعه دست یافت.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور با تأکید بر لزوم آموزش روستائیان اظهارداشت: در دنیای امروز تنها کسانی دنیا را به ارث می برند که در حال یاد گیری هستند و مابقی در دنیایی زندگی می کنند که وجود خارجی ندارد .
وی گفت : این که امروز با وجود داشتن منابع قوی و غنی به پیشرفت دست پیدا نمی کنیم به این علت است که آموزش لازم ارائه نمی شود.
جندقیان افزود: دولت به منظور ارتقاء سطح آموزش روستائیان ، 6.2 میلیارد تومان به حساب دهیاری های کشور واریز کرده که این مبلغ باید صرف آموزش شود.
وی بر لزوم تشکیل هیأت های اندیشه ورز در مناطق روستایی تأکید کرد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور با اشاره به لزوم بهره گیری از توان بخش خصوص اظهارداشت: تجربه ثابت کرده دولت سرمایه گذاری بد و بخش خصوصی یک سرمایه گذار خوب است ، اگر از توان بخش خصوصی به درستی استفاده شود شاهد پیشرفت و توسعه در کارها می باشیم.