۰ نفر

توزیع لاستیک ناوگان عمومی جاده‌ای با نرخ مصوب دولتی

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۹
کد خبر: 283108
توزیع لاستیک ناوگان عمومی جاده‌ای با نرخ مصوب دولتی

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ۱۴ تیرماه سال‌جاری توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان جاده‌ای با نرخ مصوب دولتی صرفاً از طریق صدور معرفی‌نامه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به توزیع‌کنندگان انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، داریوش امانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: طی جلسات برگزار شده در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر ماه در محل وزارت صنعت معدن و تجارت با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، انجمن صنفی تولید و وارد کنندگان لاستیک، تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل بار و مسافر مقرر گردید از روز پنجشنبه چهاردهم تیرماه اطلاعات لاستیک‌های مورد نیاز از نظر تعداد، سایز و قیمت که در اختیار عاملین مجاز توزیع کننده قرار گرفته است، در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار داده شود که بر اساس آن توزیع کنندگان صرفاً با معرفی‌نامه‌های صادره توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای رانندگان اجازه دارند به مدت یک هفته نسبت به فروش لاستیک با قیمت مصوب اقدام نمایند.

وی افزود: توزیع‌کنندگان به هیچ عنوان حق فروش خارج از معرفی‌نامه‌های صادره نداشته و در صورت مشاهده مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه مجاز ، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. این روند هر هفته بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.

امانی درخصوص توزیع لاستیک‌های وارداتی اظهار داشت: موجودی لاستیک‌ها از وارد کنندگان اخذ و طبق روال فوق اقدام می‌شود و از این تاریخ به بعد کلیه لاستیک‌های وارداتی مورد نیاز بخش حمل‌ونقل جاده‌ای صرفاً از روش مذکور توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز این آمادگی از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد تا محل مناسبی را در پایانه‌های بار و مسافر در اختیار توزیع کنندگان لاستیک قرار دهد.