۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

دارو و تجهیزات پزشکی 9 درصد گران می‌شود

۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 281805
دارو و تجهیزات پزشکی 9 درصد گران می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در رابطه با دارو و تجهیزات پزشکی به غیر از افزایش معمول قیمت سالانه که زیر نرخ تورم و 9 درصد است هیچ افزایش قیمتی در سال جاری نخواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت تصمیم دارد همچون وزارت ارتباطات لیست شرکت‌هایی که با ارز دولتی کالا وارد کشور می‌کنند را معرفی کند یا خیر، بیان داشت: وزیر بهداشت اعلام کرده است که باید در این رابطه شفاف‌سازی صورت گیرد و این شفاف‌سازی به این صورت است که مردم قیمت دقیق داروها را بادرج روی بسته بندی‌ها متوجه شوند.

او در ادامه گفت: تجهیزات پزشکی باید تنها در بیمارستان‌ها عرضه شود؛ یعنی بیمار نباید برای خرید تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان مراجعه کند. به همین دلیل لیست تمام شرکت‌هایی که در این رابطه ارز دولتی می‌گیرند را به بیمارستان ارسال کرده‌ایم و بیمارستان‌ها می‌دانند که شرکت‌ها چه میزان ارز دولتی و برای چه تجهیزاتی دریافت کرده‌اند.

حریرچی گفت: مردم در صورتی که در رابطه با قیمت تجهیزات پزشکی مشکلی وجود داشت به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه کنند، قیمت تجهیزات پزشکی شرکت‌ها و کشورهای مختلف در این سایت درج شده است، در مورد دارو نیز قیمت‌ها روی بسته‌های دارو درج شده است و مردم به راحتی می توانند قیمت را ببینند.

حریرچی تاکید کرد: در رابطه با دارو و تجهیزات پزشکی به غیر از افزایش معمول قیمت سالانه که زیر نرخ تورم و 9 درصد است هیچ افزایش قیمتی در سال جاری نخواهیم داشت.

او در ادامه گفت: اگر مردم برای دارو و تجهیزات پزشکی مشکل قیمتی داشته باشند؛ می‌توانند به سامانه 190 شکایات خود را اعلام کنند و اپراتورها  پاسخگوی این تماس‌ها خواهند بود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: برای دارو یک سامانه جدید راه اندازی شده است که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند، با وارد کردن اسم دارو قیمت آن دارو و مراکزی که در آن عرضه می‌شود؛ مشخص شده است، بازهم اگر از لحاظ قیمت و دسترسی مشکل داشتند به ما اعلام کنند.