۰ نفر

ظریف: اروپایی‌ها یک هفته فرصت دارند

۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 281357
ظریف: اروپایی‌ها یک هفته فرصت دارند

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر امور خارجه عنوان کرد که اروپایی‌ها تنها یک هفته دیگر فرصت دارند تا نظراتشان را در مورد شروط و پیشنهادات ایران در خصوص نحوه اجرای برجام ارائه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در جلسه امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با حضور در فراکسیون گزارشی را از آخرین وضعیت برجام و مذاکره با اروپایی‌ها در این باره ارائه کرد.

وی افزود: وزیر امور خارجه گفت که اروپایی‌ها تنها چند روز دیگر فرصت دارند تا نظراتشان درباره شروط و پیشنهاد‌ات ایران درخصوص نحوه اجرای برجام ارائه کنند و این فرصت تا یک هفته آینده به پایان می‌رسد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: ظریف همچنین با اشاره به مسائل منطقه‌ای عنوان کرد که رشوه‌های کلان عربستان به آمریکا، مقامات این کشور را علیه ایران تحت فشار گذاشته و سعودی‌ها و همچنین منافقین سعی دارند تا با پرداخت پول و تحت فشار قراردادن مقامات آمریکایی، باعث شوند تا فشارهای آمریکا بر ایران بیشتر شود و به عنوان مثال در حوزه حقوق بشر ایران از سوی مقامات آمریکایی مورد اتهام قرار گیرد.

پورمختار خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه عنوان کرد درحالی‌که در ابتدای کار ترامپ، به زعم آمریکا عربستان در صدر کشورهای ناقض حقوق بشر بود، اما پرداخت رشوه‌های کلان موضع مقامات آمریکایی را تغییر داد و به بهانه‌های واهی در ارتباط با نقض حقوق بشر ایران را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: در ابتدای جلسه نیز بحث‌هایی میان وزیر امور خارجه و جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در ارتباط با برجام صورت گرفت.