۰ نفر

جزییات جلسه وزیر صنعت با روسای اتحادیه‌های صنفی

۴ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 280996
جزییات جلسه وزیر صنعت با روسای اتحادیه‌های صنفی

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان با اشاره به تعطیلی بازار تهران در روز جاری گفت: شریعتمداری وزیر صنعت و عسگری رئیس گمرک به روسای اتحادیه‌های صنفی قول داده‌اند که سریعا مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی حل می‌‌شود.

مجتبی درودیان با اشاره به مشکلات پیش آمده در بازار تهران گفت: در روز جاری یک عده افراد، کسبه و بازاریان را مجبور به تعطیلی مغازه‌ها کردند و به آنها گفته بودند که مغازه‌های خود را تعطیل کنید و اگر مغازه‌هایتان را تعطیل نکنید، خودمان این کار را می‌کنیم. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با تاکید بر اینکه فردا کسبه در بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: کسبه تمایل به فعالیت دارند و فردا تمامی مغازه‌ها در بازار تهران و سایر نقاط تهران باز خواهد بود. 

وی اظهار با بیان اینکه موج نارضایتی بازاریان را امروز شاهد بودیم، اظهار داشت: این نارضایتی‌ها به دلیل نبود مواد اولیه است و در روزهای آینده حل می‌شود.

درودیان با اشاره به جلسه روسای اتحادیه‌های صنفی با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزیر در این جلسه قول داد سریعا به موضوع تامین مواد اولیه رسیدگی خواهند کرد. 

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان بیان داشت: در این جلسه وزیر صنعت در تماس با آقای عسگری رئیس کل گمرک کشور از وی خواستار شدند تا هر چه سریع‌تر نسبت به ترخیص مواد اولیه از گمرک اقدام کنند و  آقای عسگری هم در این رابطه به آقای شریعتمداری قول مساعد داد. 

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای امنیت دادن به کسبه برای بازکردن مغازه‌ها وجود دارد، گفت: رئیس اتاق اصناف ایران گفته در شورای تامین امروز، نیروهای انتظامی اعلام کرده است، تامین امنیت برای کسبه برقرار می‌شود و فردا مامورین نیروی انتظامی با حضور در بازار اجازه تعرض به کسبه را نمی‌دهند و امنیت را برای فعالیت کسب به وجود می‌آورند و برخورد لازم با اخلالگران بازار صورت می‌گیرد. 

درودیان اظهار داشت: ارتباط خوبی بین اتحادیه‌ها و گمرک بوجود آمده و هر واردکننده‌ای که در ارتباط با ترخیص کالا و مواد اولیه خود مشکل دارد این موضوع را برای پیگیری به اتحادیه‌ها اطلاع دهد. 

در روز جاری بازاریان تهران به دلیل برخی مشکلات از جمله گرانی‌ها، رکود بازار و نبود مواد اولیه بازار را تعطیل کردند که شنیده‌ها حاکی است این اقدامات توسط افرادی غیر از کسبه و بازاریان هدایت می‌شود.