۰ نفر

ایران منتظر بسته پیشنهادی اروپا برای برجام

عراقچی: برجام در شرایط غیرعادی به سر می‌برد

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 280490
عراقچی: برجام در شرایط غیرعادی به سر می‌برد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا قول دادند بسته‌ای از راه حل های عملی برای تأمین خواسته‌های ایران ارائه کنند و ما منتظریم و امیدواریم تا آخر ماه جاری میلادی این بسته را به ما تحویل دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفته است: سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا قول دادند بسته‌ای از راه حلهای عملی برای تامین خواسته های ایران ارایه دهند.

وی افزود: ما منتظریم و امیدواریم تا آخر ماه جاری میلادی این بسته را به ما تحویل دهند.

وی عصر امروز (شنبه) در نهمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور عنوان کرد: ما در چند هفته اخیر مذاکرات فشرده با اروپا چین و روسیه داشتیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام کرده‌ایم که ایران هنوز تصمیم نگرفته که در برجام خواهد ماند یا نه و تصمیم ما منوط به اراده و توانایی طرف‌های مقابل برای تامین خواسته‌های ماست.
عراقچی با بیان اینکه باید اذعان کنیم که این اراده را در اروپا، چین و روسیه در بالاترین سطوح مشاهده کردیم، عنوان کرد: موضع آنها این است که خواهان بقای برجام هستند و آماده هستند اگر ایران در برجام بماند آنها هم در این توافق بمانند.

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام در شرایط غیرعادی به سر می‌برد همه می‌دانند با خروج آمریکا از برجام وضعیت غیرعادی است. ما و بقیه اعضای مانده در برجام در تلاشیم که اگر بشود برجام به مسیر خود ادامه دهد و اگر نشود به مسیر قبل و حتی فراتر از آن برگردیم.