۰ نفر

گمرک ایران اعلام کرد؛

واردات ۷۳۶هزار موبایل به کشور

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 280482
واردات ۷۳۶هزار موبایل به کشور

گمرک ایران از واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد و اعلام کرد: واردات انواع گوشی تلفن همراه در سال‌جاری ۱۶۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، طی دو ماهه نخست سال‌جاری ۷۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار وارد کشورمان شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از نظر ارزشی ۱۶۳ و ۲۲ صدم درصد افزایش یافته است؛ گفتنی  است در دو ماهه نخست سال گذشته ۲۸۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار وارد کشورمان شده بود

گمرک ایران اعلام کرد، کلیه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری به آدرس اینترنتی

http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنید.

گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هرگونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال‌سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

بر این اساس با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری مسافران صرفا یک دستگاه تلفن همراه را می‌توانند در سامانه ثبت کنند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکورامکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

تمامی کالاهای وروری به کشور از مبادی رسمی گمرکی مجوزدار هستند و کنترل‌های گمرکی انجام و اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می‌شود.